آفتاب

اجرای ۲۶۰ فعالیت نوآورانه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

اجرای ۲۶۰ فعالیت نوآورانه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۲۶۰ فعالیت نوآورانه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور انجام شده است گفت: برای افزایش بهره وری و تحقق اقتصاد مقاومتی باید به بازمهندسی سازمانی روی بیاوریم.

به گزارش ایلنا، دکتر علی اکبر حقدوست در دومین کنفرانس تحول و نوآوری سازمانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی  که تالار ابن سینای مشهد برگزار شد با بیان اینکه عشق و علاقه، وقت و زمان، و هوش و استعداد سه توانایی مدیران کشور بخصوص مدیران دانشگاه های علوم پزشکی کشور است گفت: آسیب هایی وجود دارد  که موجب شده است این سه عامل نتواند در کشور ما معجزه کند.

وی دلیل نارضایتی در میان مسئولیت ها و مدیریت ها را فرافکنی افراد در مرتبط دانستن مشکلات در دیگران دانست و گفت: اگر مدیران و مسئولین کشور کمی به خود توجه کنند دلیل نارضایتی سطوح مدیریتی و زیر مجموعه خود را به خوبی متوجه می شوند.

دکتر حق دوست با تاکید بر اینکه کار گروهی در کشور ما آموزش داده نشده است تصریح کرد: رضایت مندی به معنای فاصله میان خواسته ها و داشته ها می باشد و این در حالی است که در کشور ما علیرغم وجود کار گروهی ضعیف، توقعات بسیار بالایی از خود و جامعه ایجاد شده است.

وی بیان داشت: برخی از کشور های پیشرفته در سیستم سلامت خود دارای لیست انتظار بسیار بالا و محدودیت های وسیعی هستند اما اگر در ایران نظام ارجاع و سطح بندی بخواهد اجرا شود پزشکان، نمایندگان مجلس و مردم بسیاری حاضر به قبول این محدودیت نیستند.

معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی: استحکام درونی در سازمان را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: اینکه سازمان بر اساس سلیقه، تجربه و یا دانش اداره شود نکته مهمی است و از طرفی ورودی های هر سازمان که نیروی انسانی و دیگر ورودی هایی که انسانی نیستند نیز اهمیت بسزایی دارد.

دکتر حق دوست با بیان اینکه اجرای یک مدیریت موفق موجب کاهش تاثیر تحریم ها در سیستم کشور می شود  گفت: اگر اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد تاثیر تحریم ها بر ورودی هر سازمان باید کمتر شود که این ورودی ها می تواند دارو، تجهیزات و منابع مالی را در بر بگیرد.

وی، با طرح این سوال که آیا اقتصاد مقاومتی و مدیریت پایدار دارای یک مفهوم می باشد، گفت: در حقیقت مدیریت پایدار پلی است و  اقتصاد مقاومتی جزیی از این مقوله به شمار می رود.

دکتر حق دوست تصریح کرد: مدیریت پایدار در منابع و اقتصاد مقاومتی بسیار گسترده تر از بحث صرفه جویی در منابع مالی است و اگر اصلاح باورهای فرهنگی در کشور صورت نگیرد بسیاری از حرکت های مثبت در این حوزه اتفاق نخواهد افتاد.

وی ایران را از نظر منابع غنی اما از نظر تبدیل منابع به ثروت، فقیر دانست و گفت: هر اندازه پول نفت را تبدیل به دلار و ریال کنیم و به کشور بازگردانیم توسعه در حوزه اقتصاد کشور اتفاق نمی افتد و با رشد نقدینگی و ایجاد تورم مانع از شغلل آفرینی می شویم.

دکتر حق دوست ارتقاء سلامت مردم را هدف غایی نظام سلامت دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا بروز بیماری را کاهش، مدیریت هزینه های بیماران را ارزانتر و بقای بیماران را بیشتر و کارایی جسمی افراد جامعه را افزایش دهیم.

کد N1835885

وبگردی