آفتاب

جنجال های فغانی در 4 دربی به روایت تصویر

جنجال های فغانی در 4 دربی به روایت تصویر

فغانی برای پنجمین بار دربی پایتخت را قضاوت می کند.

به گزارش ایلنا، پس از قطعی شدن حضور جیانی اینفانتینو در دربی هشتاد و ششم، علیرضا فغانی به عنوان داور برگزیده شد. او پیش از 4 بار صاحب این سوت شده بود و حالا قرار است برای پنجیمن بار این اتفاق رخ دهد.

فغانی در 4 دربی قبلی 28 کارت زرد داد و دو بار هم از کارت قرمز استفاده کرد. او 18 بار به استقلالی ها اخطار داد و 10 بار به پرسپولیسی ها اما در دادن کارت قرمز مساوات را رعایت کرد.با این حال و در این بین گاهی اوقات تصمیمات فغانی بسیار جنجالی شده و درگیری های زیادی را به بار آورده است.

اخراج مرحوم اولادی در دربی ایمون زاید

 این دیدار ۱۳ بهمن ۹۰ برگزار شد و در حالی که استقلال با ۲ گل و یک یار بیشتر از پرسپولیس پیش بود طی ۱۰ دقیقه همه داشته‌هایش را از دست داد و با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد. آبی‌پوشان در ابتدا با گل‌های میلاد میداودی و فریدون زندی از پرسپولیسِ مصطفی دنیزلی پیش افتادند اما با ورود ایمون زاید و مهدی مهدوی‌کیا به میدان ورق برگشت و زاید مهاجم ایرلندی - لیبیایی پرسپولیس طی ۱۰ دقیقه ۳ گل زیبا به ثمر رساند و بدل به سوپرمن سرخ‌ها شد. سرمربی استقلال در این بازی پرویز مظلومی بود. فغانی در آن دیدار شادروان مهرداد اولادی مهاجم پرسپولیس را از زمین اخراج کرد و به علی حمودی،‌ فریدون زندی و اسماعیل شریفات از استقلال کارت زرد نشان داد. اخراج اولادی به خاطر خطای خشن بر روی ماسماعیل شریفات بود.

پرکارت در کسل کننده ترین دربی تاریخ:

10 کارت زرد از فغانی در دیداری کم‌حادثه و پر برخورد! این بازی با خطاهای متوالی از سوی بازیکنان دو تیم، درگیری‌های فیزیکی بی‌دلیل و توقف‌های پشت سر هم، یکی از کم‌کیفیت‌ترین و پراخطارترین دربی‌های تاریخ بود و هیچ اتفاق خاصی در آن رخ نداد.

تصمیم درست در رد گل پرسپولیس:

 

اخراج جنجالی رحمتی

بازی استقلال و پرسپولیس در دربی هشتاد و چهارم با نتیجه 3-1 رو به اتمام بود که رحمتی و. سید جلال باهم درگیری پیدا کردند. داور به هر دو نفر کارت زرد داد اما چند لحظه بعد و وقتی که سید جلال گل دوم را به ثمر رساند رحمتی او را هل داد و فغانی با دادن یک کارت زرد دیگر او را از زمین اخرج کرد تا استقلال برای لحظاتی با یک بازیکن کمتر و با امید نورافکن درون دروازه به بازی ادامه دهد. این تصمیم فغانی هم می توانست جنجال های بیشتری را در پی داشته باشد اما هر چه بود بازی با همان نتیجه به اتمام رسید.

 

کد N1835394

وبگردی