آفتاب

مصایب یک کارگر جانباز اخراجی/مسئولان فقط در سخنرانی‌ها خود را مدیون شهدا و جانبازان می‌دانند

مصایب یک کارگر جانباز اخراجی/مسئولان فقط در سخنرانی‌ها خود را مدیون شهدا و جانبازان می‌دانند

یکی از کارگران جانباز دفاع مقدس که 14 سال سابقه کار در کارخانه «لبن ظرف الوند» واقع در شهر صنعتی البرز قزوین دارد، پس از اتمام قرار داد یک‌ماهه کاری، بیکار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاپور خوشدل، یکی از کارگران جانباز دفاع مقدس است که پس از ۱۴ سال کار، بهمن ماه سال جاری از سوی کارفرمای کارخانه «لبن ظرف الوند» به بهانه اتمام قرارداد بیکار می‌شود.

از قرار معلوم این کارگر به استناد ماده ۲۴ و بند (د) ماده ۲۱ قانون کار با انقضای مدت قرارداد کار در آستانه دهه فجر سال جاری از سوی کارفرمای کارخانه اخراج شده است.

خوشدل در توضیح مشکلات خود به ایلنا می‌گوید: باتوجه به اینکه من ۵۰ سال سن دارم و باوجود داشتن چندین فرزند بزرگ و اینکه هنوز مستاجر هستم، عاقبت کار من و خانواده‌ام چه می شود؟ آیا کارفرماهای واحدهای دیگر باتوجه به وضعیت فعلی اشتغال و بالا رفتن سن به من کار می‌دهند تا بتوانم شرمنده خانواده‌ام نشوم؟

او ادامه می‌دهد: در طول این سال‌ها به‌صورت مداوم در کارخانه «لبن ظرف» فعالیت کرده‌ام. قرارداد کاری‌ام سفید امضا بوده و تمام این سال‌ها با وعده‌‌های بهبود وضعیت شغلی، سعی در گسترش فعالیت‌های خود داشتم.

این کارگر سابق کارخانه «لبن ظرف» اضافه می‌کند: حالا که مسئولان استانی همانند امام جمعه قزوین، مدیرکل بنیاد شهید، فرماندار شهرستان البرز و سایر مسئولان با آرامش در کنار خانواده‌های خود به زندگی روزمره مشغولند آیا در فکرشان می‌گنجد کارگر جانبازی با ۵۰ سال سن و ۱۴ سال سابقه کارگری؛ در آستانه سال نو، از شرکت اخراج شود؟ آیا فکر می‌کنند این کارگر در آینده با زندگی‌اش چه باید بکند؟

این کارگر اخراجی ادامه می‌دهد: همین مسئولان وقتی پشت تریبون قرار می‌گیرند، اعلام می‌کنند که انتصاب و جایگاه خود را مدیون شهدا و جانبازان هستند ولی حالا که کارگر جانبازی به علت ضعف‌های جسمی بیکار شده و شرمنده خانواده‌اش است، چرا به دردش رسیدگی نمی‌کنند؟

کد N1834860

وبگردی