آفتاب

زمینه های سه‌گانه همکاری‌های علمی ایران و آلمان تشریح شد

زمینه های سه‌گانه همکاری‌های علمی ایران و آلمان تشریح شد

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، زمینه های سه گانه همکاری های علمی و دانشگاهی ایران و آلمان را "اعزام دانشجو برای فرصت مطالعاتی کوتاه مدت"، "دوره‌های مشترک تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد" و "اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک"‌عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سالار آملی که روز سه شنبه در آیین افتتاحیه روز علم ایران و آلمان در دانشگاه علم و صنعت سخن می گفت، اظهار داشت: امروز بزرگ‌ترین هیات علمی آلمان برای اولین بار به ایران آمده که متشکل از نمایندگان ۶۰ دانشگاه و نهادهای علمی کشور آلمان است.

وی، " آلمان را از جمله کشورهای هدف ایران برای توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی در عرصه بین المللی" توصیف کرد و گفت: ما با کشور آلمان در سه زمینه کلی برای توسعه همکاری‌های خود در حال برنامه‌ریزی هستیم که اعزام دانشجو برای فرصت‌های ۶ تا ۹ ماهه برای دانشجویان دکتری و اساتید، دوره‌های مشترک تحصیلی در سطوح تحصیلی کارشناسی ارشد و جمع‌بندی نهایی برای اجرای پروژه‌های مشترک علمی بین دو کشور تلاش می‌کنیم، ضمن اینکه دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های آن‌ها نیز تبادلات خود را گسترش خواهند داد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: امروز در خصوص اجرای ۲۲ پروژه علمی مشترک بین ایران و آلمان بحث و بررسی خواهد شد و از حدود ۶ ماه پیش محورهای اساسی همکاری‌های پژوهشی دو کشور مشخص شده و از سوی کشور آلمان تاکید شده است که ۲۲ پروژه مشترک تعیین تکلیف شود.

دکتر سالار آملی ابراز امیدواری کرد، با حضور نخبگان علمی ایران و آلمان در این نشست روابط علمی دو کشور مجدداً عمیق‌تر می‌شود و توسعه خواهد یافت و این روابط در حوزه‌های نانوتکنولوژی، بهداشت و سلامت و غیره... بیشتر خواهد شد.

کد N1834170

وبگردی