آفتاب

از حمله نظامی علیه سوریه حمایت می‌کنیم

از حمله نظامی علیه سوریه حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه بریتانیا گفت که در صورتی‌که استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی ثابت شود، لندن از حمله نظامی علیه این کشور حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایندپندنت، «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا تأکید کرد که غرب درقبال کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه دست‌بسته نخواهند نشست. 

جانسون، در سخنانی در مجلس عوام بریتانیا از احتمال «آغاز حملاتی مشخص‌شده» علیه دولت سوریه خبر داد و اظهار داشت که این اقدام در صورتی عملی خواهد شد که لندن به دلایلی قانع‌کننده مبنی بر استفاده نظام «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه یا حامیان آن از تسلیحات شیمیایی دست بیابد.

جانسون خاطرنشان کرد، مقام‌های بریتانیا به بررسی «گزارش‌های نگران‌‌کننده» درباره استفاده از گاز سمی کلر در غوطه شرقی دمشق، ادامه خواهند داد. 

وی خواستار انجام تحقیقات کامل درباره چنین گزارش‌های ادعایی شده است.

وزیر خارجه بریتانیا تأکید کرد که دولت لندن راه‌حل نظامی را فرصتی برای توقف آتش جنگ در سوریه نمی‌داند.

وی اشاره نکرد که آیا «ترزا می‌» نخست‌وزیر بریتانیا با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه درباره آتش‌بس سوریه تلفنی گفت‌وگو کرده است یا خیر.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که درگیری‌های جاری در غوطه شرقی امکان ورود کارشناسان این سازمان برای دستیابی به اطلاعاتی درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در آنجا را غیرممکن کرده است.

 

کد N1834113

وبگردی