آفتاب

قطعنامه هیئت رئیسه WFTU در محکومیت آمریکا برای عدم صدور ویزا برای رئیس این سازمان

قطعنامه هیئت رئیسه WFTU در محکومیت آمریکا برای عدم صدور ویزا برای رئیس این سازمان

هیات رئیسه فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (دبلیو‌اف‌تی‌یو) در نشستی که در تاریخ ۲۶ و ۲۷ فوریه ۲۰۱۸ در تهران برگزار شد، اقدام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر عدم صدور روادید برای دبیرکل این فدراسیون را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هیات رئیسه فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (دبلیو‌اف‌تی‌یو) در متن قطعنامه‌ای که امروز آن را منتشر کرد، اقدام وزارت خارجه آمریکا مبنی بر عدم صدور روادید برای دبیرکل این فدراسیون را محکوم کرد.

متن کامل قطعنامه اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) به شرح زیر است:

دبلیو‌اف‌تی‌یو از سال ۱۹۴۶ در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد که مقر آن در نیویورک است، نقش مشاوره‌ای داشته است. این مساله به معنای آن است که عدم صدور روادید برای دبیرکل دبلیو‌اف‌تی‌یو با هدف ممانعت از حضور این فدراسیون در سازمان ملل صورت گرفته است.  هم‌زمان، این اقدام با هدف ایجاد رعب و وحشت در کارگران آمریکا و همچنین ایجاد موانعی در برابر اقدام‌های ستیزه‌جویانه دبلیو‌اف‌تی‌یو در آمریکا صورت می‌گیرد.

هیات رئیسه دبلیو‌اف‌تی‌یو از آمریکا می‌خواهد از تصمیم غیردموکراتیک خود عقب‌نشینی کند. ما خواستار صدور رویداد برای دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌ها کارگری و تمامی اعضای ریاستی آن هستیم.

ما تاکید می‌کنیم که دبلیو‌اف‌تی‌یو طبق روالی که از سال ۱۹۴۵ در پیش گرفته است، در مسیر ضد امپریالیستی خود گام برمی‌دارد و سیاست‌های امپریالیستی آمریکا و هم‌پیمانان آن را  محکوم می‌کند.

دبلیو‌اف‌تی‌یو طلایه‌دار دوستی‌ها در میان مردم بوده است و خواهد بود؛ مردمی که تنها افرادی هستند که حق تصمیم‌گیری آزادانه و دموکراتیک را برای آینده خود دارند.

در همین حال ما از «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد می خواهیم که همه اقدام‌های ضروری را در جهت اجرایی شدن نقش دبلیو‌اف‌تی‌یو در سازمان ملل همانطور که از سال ۱۹۴۵ تاکنون با اقدام  و مشارکت فعالانه انجام می شده است، صورت دهد.

کد N1834077

وبگردی