آفتاب

تعامل میان دولت‌ها و اتحادیه‌های کارگری تقویت شود/ کارگران آسیا و اقیانوسیه در شرایط دشوار هستند

تعامل میان دولت‌ها و اتحادیه‌های کارگری تقویت شود/ کارگران آسیا و اقیانوسیه در شرایط دشوار هستند

نماینده اندونزی در فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری بر لزوم تعامل فعالانه میان دولت‌ها و اتحادیه‌های کارگری برای بهبود شرایط طبقه کارگر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سونارنو سوادش» در سخنانی در نشست فدراسیون جهانی اتحادیه کارگری گفت که بر تعهد خود برای تشدید تلاش‌ها به منظور مبارزه علیه کاپیتالیسم و امپریالیسم تاکید می‌کنیم.

وی ادامه داد: در اندونزی تعمیق نئولیبرالیسم و ایجاد شکاف بیشتر طبقاتی را شاهد هستیم. ۱۰۰ میلیون نفر در اندونزی فقیر هستند و عمده منابع توسط یک درصد استفاده می‌شود. در ارتباط با آمریکا ۱۳۰ میلیون دلار در منابع خود در خزانه داریم که به عنوان سرمایه استفاده می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها در اندونزی حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی را کنترل و بهره‌برداری می‌کنند.

سوادش ادامه داد: باید فرصت‌هایی را ایجاد کنیم که دولت را متقاعد کند خدمات سلامت را برای مردم اندونزی فراهم کند. چون این در راستای منافع طبقه کارگری است.

وی افزود: دستمزد کارگران در حال تقلیل است و طبقه کارگری اندونزی در حال تضعیف است. ما باید اتحادیه کارگری را تقویت کنیم که بتواند سیسات‌های موثر نشان دهد و رویکردهای دموکراتیک در پیش بگیرد. باید تعامل میان اتحادیه‌ها و دولت‌ها صورت بگیرد تا قوانین سخت‌گیرانه برای کارگران را تسهیل کند. باید در نشست آسیایی قطعنامه‌ای را تصویب کنیم که شرایط کارگران آسیا و اقیانوسیه را بهبود دهد.

این فعال کارگری ادامه داد: شرایط آسیا و اقیانوسیه تهدیدی برای شرایط کارگران است. باید با ملت‌های منطقه انسجام داشته باشیم تا این انسجام در راستای بهبود وضعیت کارگران به خدمت گرفته شود.

 

کد N1834066

وبگردی