آفتاب

​پرداخت وام به روستایی‌ها برای تشکیل گروه‌های بزرگ تولید گیاهان دارویی

​پرداخت وام به روستایی‌ها برای تشکیل گروه‌های بزرگ تولید گیاهان دارویی

معاون توسعه روستایی رئیس‌‌جمهور از ​پرداخت وام به روستایی‌ها برای تشکیل گروه‌های بزرگ تولید گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایلنا، ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی رئیس‌‌جمهور در نشستی که در ارتباط با بهبود مدیریت تولید و صادرات گیاهان دارویی با حضور نمایندگان مجلس، دولت و فعالان بخش خصوصی در معاونت توسعه روستایی ریاست‌جمهوری برگزار شد،‌ گفت: حمایت از تولید و صادرات گیاهان دارویی، ضروری است و برای تشکیل گروه‌های بزرگ تولید گیاهان دارویی در روستا وام پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات به شرطی خواهد بود که منجر به توسعه اشتغال روستایی و به کارگیری روستاییان در این فعالیت‌ها شوند،‌ اظهار داشت: برای پرداخت تسهیلات در این حوزه محدودیتی نداریم؛ اما در صورتی که افراد خارج از روستا بخواهند محصولات کشاورزان را خریداری کنند اما روستاییان را مشارکت ندهند تسهیلاتی به آنها پرداخت نمی‌شود.

معاون توسعه روستایی رئیس‌‌جمهور با اشاره به اینکه اطلاعات روستاها شامل ظرفیت‌های تولیدی هر روستا در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: این باعث می‌‌شود که آنها بتوانند سرمایه‌گذاری لازم به ویژه در بخش گیاهان دارویی داشته باشند.

رضوی خواستار تشکیل یک هیات موسس برای مجمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان گیاهان دارویی با مشارکت نمایندگان تمامی استان‌ها شد و از هم‌‌اندیشی مشترک دولت با فعالان بخش خصوصی در این ارتباط استقبال کرد.

وی با اشاره به متقاضیان کشت گیاهان دارویی در روستاها خاطرنشان کرد:زمین زراعی لازم به این افراد اختصاص داده خواهد شد.

حامی توسعه گیاهان دارویی در کشور هستیم

در ادامه این جلسه، خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: توسعه کشت گیاهان دارویی در کشور مثبت ارزیابی می‌شود، با تحقق این امر مشکلی بابت تامین آب نخواهیم داشت و ما حامی توسعه گیاهان دارویی در کشور هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که بخشی از مشکلات بیکاری جوانان با همین کشت گیاهان دارویی در کشور برطرف می‌‌شود.

تبدیل ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی شیبدار به باغ

وقف‌چی، عضو کمیسیون کشاروزی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست بیان کرد: ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی شیبدار با موافقت مجلس تبدیل به باغ خواهد شد که این امر در راستای حمایت از تولید و توسعه کشت گیاهان دارویی در کشور خواهد بود.

کد N1833629

وبگردی