آفتاب

ساماندهی آشیانه‌های فرودگاه قلعه مرغی آغاز می‌شود

ساماندهی آشیانه‌های فرودگاه قلعه مرغی آغاز می‌شود

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران از آغاز طرح ساماندهی آشیانه‌های فرودگاه قلعه مرغی از اوایل سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی محمد سعادتی ضمن بیان این مطلب، با اشاره به اینکه قدمت فرودگاه قلعه‌‌مرغی به دوره پهلوی اول برمی‌‌‌گردد، گفت: این فرودگاه به عنوان اولین فرودگاه کشور و خاورمیانه شناخته می‌‌‌شود و مساحت آن شش هزار و ۳۰۰ متر مربع و مشتمل بر ۱۲ آشیانه است.

وی با بیان اینکه تاریخ ۱۰۰ ساله بنای آشیانه‌‌های فرودگاه قلعه مرغی گواه بر قدمت تاریخی اثر است، اظهار داشت: بر این اساس شهرداری تهران اقدامات مربوط به مرمت اولین آشیانه‌‌های کشور را در دستورکار قرار داده است. در تازه‌‌‌ترین اقدام نیز مطالعات فنی مربوط به طرح مرمت به اتمام رسیده و قرار است از ابتدای سال ۹۷ عملیات اجرایی طرح آغاز شود.

به گفته مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران پس از اتمام عملیات مرمت آشیانه‌‌‌های فرودگاه قلعه مرغی واقع در بوستان ولایت، شهروندان امکان بازدید از این بنای تاریخی را خواهند داشت.

مرمت هفت سقاخانه تاریخی در منطقه ۱۱

سعادتی به طرح مرمت هفت سقاخانه در منطقه ۱۱ پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر تاییدیه‌‌های لازم برای اجرای طرح اخذ شده است و امیدواریم با شروع سال جدید عملیات اجرایی آغاز شود.

وی به رایزنی با اداره اوقاف شرق تهران اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور افزایش هماهنگی و تعریف پروژه‌‌های مشترک در حوزه موقوفاتی که در مرکز تاریخی تهران قرار دارد، جلساتی را با مسئولان ذیربط برگزار کردیم. امیدواریم با شناسایی اماکن تاریخی موقوفه، تعریف بهره‌‌برداری‌‌های مناسب و انجام فعالیت‌‌های فرهنگی تفاهم‌نامه‌هایی را در آینده منعقد کنیم. 

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران افزود: براساس رایزنی‌های صورت گرفته قرار است اقدامات اجرایی و پروتکل‌های عملیاتی به تدریج تدوین شود و امیدواریم اوایل سال آینده همکاری‌‌های مشترک را در محدوده تاریخی پایتخت همچون بازار تهران و محلاتی همچون عودلاجان شروع کنیم.

کد N1833625

وبگردی