آفتاب

خانه احزاب شروع‌کننده گفت‌وگوی ملی بود/ می‌خواهیم در یک فضای بین‌المللی با سایر احزاب ارتباط برقرار کنیم

خانه احزاب شروع‌کننده گفت‌وگوی ملی بود/ می‌خواهیم در یک فضای بین‌المللی با سایر احزاب ارتباط برقرار کنیم

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: سه گروه سیاسی متفاوت در کشور شکل گرفته است و خانه احزاب هم شروع‌کننده گفت‌وگوی ملی بوده و ما باید سعی کنیم که این گفتمان‌ها هر چه سریع‌تر آغاز شود تا انشاءالله اتفاق مبارکی باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین کمالی در نشست خبری‌ که در خانه احزاب برگزار شد، درباره دیدارش با «الکسی ساندریج وگا» سفیر کوبا گفت: ملاقاتی که بین ما و سفیر کوبا صورت گرفت، دارای محورهای گوناگونی بود. در این دیدار ما درباره روابط دو کشور، وضعیت احزاب موجود در کوبا و سایر کشورهای آمریکای جنوبی که دارای موضع انقلابی هستند بحث و گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد: سفیر کوبا و نفر اول این سفارتخانه از فعالیت‌هایی که در ایران داشتند و از تلاش بخش‌های مختلف برای توسعه روابط دو کشور سخن گفتند و قرار شد همکاری‌هایی که بین ایران و کوبا از گذشته وجود داشته توسعه پیدا کند.

دبیرکل خانه احزاب با بیان اینکه ما دنبال این هستیم که در یک فضای بین‌المللی با سایر احزاب ارتباط برقرار کنیم، گفت: در این دیدار ما درباره صنایع الکترونیک، پی‌وی‌سی و پلاستیک و فعالیت‌های پزشکی صحبت کردیم که البته باید بگویم موازنه تجاری به نفع ایران است که بنا شد با توسعه فعالیت و روابط اقتصادی در آینده حجم این مبادلات افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: بنا شد رئیس کنفدراسیون کارگری کوبا روز چهارشنبه آتی به تهران بیاید و با دبیرکل حزب اسلامی کار دیدار کند.

کمالی درباره گردهمایی روز پنجشنبه احزاب سراسر کشور هم گفت: ناآرامی‌هایی در کشور صورت گرفت که طی آن مردم نسبت به گروه‌های سیاسی حساس شده‌اند ما هم در این گردهمایی طی بررسی علل و عواملی که موجب شد این اعتراض‌ها صورت بگیرد خواهیم پرداخت.

وی تاکید کرد: احزاب به عنوان گروه‌های سیاسی که نظرات مختلف مردم را جمع‌آوری می‌کند آنها را در اختیار مسئولین قرار می‌دهند تا یک گفتمان اجتماعی به وجود بیاورد.

دبیرکل حزب اسلامی کار در پاسخ به این سوال که بحث گفت‌وگوی ملی سال گذشته از سوی اصلاح‌طلبان مطرح شد اما جریان اصولگرایی با آن مخالفت کرد ولی شاهد هستیم که این روزها از سوی همین جریان و افراد منتسب به آن لزوم برگزاری این گفت‌وگو مطرح می‌شود عنوان کرد: موضع‌گیری اصولگرایان مقابل آشتی ملی بود که مطرح شد نه گفت‌وگوی ملی. آنها بیان کردند جدالی وجود ندارد که ما بخواهیم به آشتی برسیم و تاکنون هم در بحث گفت‌وگوی ملی و ضرورت آن واکنشی از سوی این جناح صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سه گروه سیاسی متفاوت در کشور شکل گرفته است و خانه احزاب نیز شروع‌کننده گفت‌وگوی ملی بوده و ما باید سعی کنیم که این گفتمان‌ها هر چه سریع‌تر آغاز شود تا انشاءالله اتفاق میمون و مبارکی باشد.

کمالی تاکید کرد: ما باید در مسائل سیاسی، اقتصادی، زیست‌محیطی به یک جمع‌بندی مثبت برسیم و همه تفکرات و جریان‌ها باید در آن حضور داشته باشند.

کد N1833490

وبگردی