آفتاب

بحران ۷ ساله گذشته، آثاری سلبی بر طبقه کارگر سوریه تحمیل کرد

بحران ۷ ساله گذشته، آثاری سلبی بر طبقه کارگر سوریه تحمیل کرد

نماینده سوریه در نشست فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری گفت که غرب تلاش می‌کند تصویر متفاوتی از جنگ سوریه ارائه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عدنان عزوز نماینده جامعه کارگری سوریه در نشست فدراسیون جهانی اتحادیه کارگری در سخنانی گفت: در ابتدا از خانه کارگر ایران تشکر می‌کنم و به شما از سوی جامعه کارگری سوریه خوش‌آمد می‌‌گویم. همچنین از جورج ماوریکوس دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری برای حضور در این نشست تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ما در سوریه طی هفت سال گذشته با تروریسم تکفیری مواجه شدیم که بحران را بر اقتصاد سوریه تحمیل کردند؛ بحرانی که آثار سلبی را بر طبقه کارگر و مردم سوریه تحمیل کرد. آمریکا و همه کشورهایی که در کنار آن قرار گرفتند، همچنین رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی و منطقه خلیج‌فارس تلاش می‌کنند آنچه در سوریه می گذرد را جنگی داخلی منعکس کنند اما بدانید که این اشتباهی تاریخی است، آنچه در سوریه می‌گذرد جنگی ملی است میان ملت و رهبری سوریه با گروه‌های مسلح تروریستی که همراه با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و لجستیکی کشورهای غربی از این گروه‌ها بوده است.

عزوز افزود: تاکید می‌کنم که سوریه به لطف مردم و ارتش این کشور همراه با شجاعت رهبریش که رمز پیروزی مردم سوریه است، در آستانه پیروزی قرار دارد. این پیروزی فقط برای سوریه نیست بلکه برای همه شرکای این کشور در جنگ هفت ساله است، ما به نیابت از جهان با تروریسم مبارزه کردیم. پیروزی که سوریه به زودی آن را محقق می‌کند بیانگر و عریان‌کننده همه کشورهایی است که اعلام می‌کنند به دنبال مبارزه با تروریسم هستند اما در پنهان و آشکار از تروریسم حمایت می‌کنند ما به حقیقت به پیروزی اطمینان داریم و به زودی این پیروزی محقق می‌شود.

وی همچنین گفت که در پایان از همه کسانی که در کنار مردم سوریه ماندند، تشکر می‌کنم.

 

کد N1833323

وبگردی