آفتاب

سفر هیات سعودی به لبنان و پیام «مهم» ملک سلمان به ژنرال عون

سفر هیات سعودی به لبنان و پیام «مهم» ملک سلمان به ژنرال عون

یک هیات از عربستان سعودی به ریاست مشاور دفتر پادشاهی این کشور، امروز وارد لبنان شد. این هیات قرار است در این سفر با رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان لبنان دیدار کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، هیات عربستان سعودی به ریاست «نزار العلولا» مشاور دفتر پادشاهی این کشور، صبح امروز- دوشنبه- وارد لبنان شد. این هیات قرار است در دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهوری، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان درباره مسائل مهم سیاسی رایزنی کند. 

این سفر به دلیل این‌که نخستین سفر هیات سعودی به لبنان بعد از بازداشت سعد الحریری، نخست‌وزیر این کشور و مجبور کردن وی به استعفا، محسوب می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

هیات سعودی حامل پیامی «مهم» به میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان است.

این سفر در آستانه انتخابات پارلمانی در لبنان و آغاز تشکیل ائتلاف بین نیروهای سیاسی در کشور، صورت می‌گیرد و لذا، ریاض تلاش می‌کند از نزدیک وارد خط انتخابات لبنان شود.

 

شبکه تلویزیونی «او‌تی‌وی» لبنان نیز گزارش داد، به نظر می‌رسد العلولا وارد عرصه سیاسی شده است ۴ هدف مدنظر ریاض را پیگیری کند: دریافت پرونده لبنان، گرم کردن خطوط روابط لبنان و عربستان، حل اختلاف با سعد الحریری و مقابله با طرح «حزب‌الله».

گفته می‌شود نماینده سعودی دعوتنامه‌ای را مبنی بر سفر سعد الحریری به عربستان به همراه دارد و تلاش خواهد کرد اختلاف میان الحریری و «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» را برای منسجم کردن احزاب ائتلاف ۱۴ مارس در فهرست‌های مشترک انتخاباتی، حل و فصل کند.

کد N1833208

وبگردی