آفتاب

امداد رسانی به ۱۶ استان درگیر سیل، آب گرفتگی، برف و کولاک

امداد رسانی به ۱۶ استان درگیر سیل، آب گرفتگی، برف و کولاک

معاون عملیات و امداد و نجات سازمان هلال احمر از امداد رسانی به ۱۶ استان درگیر سیل، آب گرفتگی، برف و کولاک خبر داد.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره عملیات سیل و آبگرفتگی طی ٢٤ ساعت گذشته گفت: ٦ استان ایلام، خراسان جنوبی، فارس، قزوین، کرمانشاه و یزد دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

او با اشاره به مناطق امدادرسانی شده خاطرنشان کرد: به ١٠ شهر و روستا و همچنین ٩٤ نفر امداد رسانی شده است و برای ٥ نفر نیز اسکان اضطراری فراهم شده است.

معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر با بیان اینکه ١٢٧ نفر شامل ١٧ تیم در این عملیات‌ها حضور داشتند تصریح کرد: طی این عملیات‌ها ١٦ نفر نجات و به مناطق امن منتقل شده‌اند همچنین آب از ٥ واحد مسکونی تخیله شده است و ٦ دستگاه خودرو که در مسیر سیلاب گرفتار شده بودند رهاسازی شده است.

فتحی همچنین درباره عملیات امداد و نجات در برف و کولاک طی ٧٢ ساعت گذشته گفت: ١٠ استان آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان و مازندران درگیر برف و کولاک بودند.

او با بیان اینکه ٧٧ نفر در قالب ٢٢ تیم در این عملیات‌ها حضور داشتند ادامه داد: به ١٥ محور و ٧٣٧ نفر امداد رسانی شده است و همچنین اسکان اضطرای برای ٥٠ نفر مهیا و ١٤٩ دستگاه از برف و کولاک رها سازی شده است.

کد N1833182

وبگردی