آفتاب

شوهر صیغه ای دست به کار وحشتناکی زد که ....

شوهر صیغه ای دست به کار وحشتناکی زد که ....

شوهر صیغه ای دست به کار وحشتناکی زد که .... | مردی جوان اواخر آذرماه ٩۵‌ پس از شنیدن خبری خوش، در اقدامی عجیب، همسر موقت خود را با ضربات مشت و لگد به قتل رساند و این پرونده پس از یک‌سال پیگیری‌های قضایی سرانجام به کیفرخواست منتهی شد و درخواست قصاص متهم برای رأی نهایی در اختیار محاکم کیفری ١ قرار گرفت.

به گزارش آفتاب، شامگاه بیست و سوم آذرماه سال گذشته خبری مبنی بر فوت مشکوک خانمی چهل‌ساله از سوی کادر درمانی اورژانس بیمارستان طالقانی مشهد، به مقام قضایی اعلام و تیم جنایی دادسرای ناحیه ٢ برای بررسی موضوع راهی این مرکز درمانی شد. با حضور بازپرس ویژه قتل در بیمارستان و بررسی‌ ابتدایی جسد، جای چند اثر کبودی بر روی اندام متوفی مشاهده شد
که نتیجه معاینات اولیه اورژانس حاکی از ضربه مغزی این خانم جوان بود. با اعلام این گزارش فرضیه ضرب‌وشتم متوفی و قتل وی بر اثر ضربات مهلک وارده مطرح شد و تحقیقات پرونده بُعد جنایی به خود گرفت؛ لذا جسد برای بررسی دقیق‌تر و تعیین علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شد. بازپرس پرونده در قدم بعدی برای به‌دست‌آوردن سرنخ‌هایی از مرتکبین این جرم به سراغ افرادی رفت که بدن بی‌جان متوفی را به بیمارستان انتقال داده بودند. یکی از همراهان متوفی که برادر شوهر وی بود در مواجهه با مقام قضایی اظهار کرد: ساعت ٢٢ برادرم تماس گرفت و با گفتن این ‌جمله که «علی بدبخت شدم» از من درخواست کمک کرد. هر طور بود خودم را به خانه‌اش رساندم. زن‌برادرم وسط پذیرایی افتاده بود و برادرم مدام او را صدا می‌زد. فرصت نبود علت وقوع حادثه را بپرسم و بلافاصله همسر برادرم را به بیمارستان رساندیم. متوفی همسر موقت برادرم بود که پس از انتقال او به بیمارستان به خانه برگشتیم. برادرم گفت سر موضوعی پیش پا افتاده با همسر موقتش جروبحث کرده و او را به شدت کتک زده است. ضابطان قضایی در همان دقایق اولیه به سراغ محل ارتکاب جرم واقع در بولوار امیریه مشهد رفتند تا قبل از اینکه متهم فرصت فرار داشته باشد، او را دستگیر کنند، اما این مرد جوان قبل از حضور مأموران از چنگ قانون گریخته و به مکانی نامعلوم فرار کرده بود. چند نفر از همسایگان متوفی که در طبقات بالایی و زیرین واحد مسکونی وی سکونت داشتند، پس از اطلاع از حضور کارآگاهان پلیس آگاهی، برای بیان پاره‌ای از توضیحات فراخوانده شدند. یکی از آنان به پلیس گفت: ساعت حدود ٢٠:١۵‌ بود که سرو‌صدای متوفی با همسرش بالا گرفت. او مدام از شوهرش می‌خواست دست از کتک زدنش بردارد، اما مرد جوان دست‌بردار نبود و ضمن فحاشی، به کتک زدن او ادامه ‌می‌داد. دیگر همسایه متهم که مردی میان‌سال بود در اظهاراتش به مأموران گفت: دعوای این زن و شوهر حدود دو ساعت طول کشید و شدت این درگیری به قدری بود که این زن جوان مدام از همسایگان طلب کمک می‌کرد و می‌خواست با پلیس تماس بگیرند.
قاتل را به سزای عملش برسانید
در این میان خبر فوت این زن چهل‌ساله توسط پلیس به خانواده‌اش اعلام شد و آنان فردای حادثه در مرکز فرماندهی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی حاضر شدند. خواهر متوفی که دچار ضربه روحی شدیدی شده بود، در بیان پاره‌ای از جزئیات زندگی خواهرش به مأموران گفت: خواهرم حدود هفت سال پیش با دو بچه از همسرش جدا شد و به هر سختی بود، بچه‌هایش را به دندان گرفت و بزرگ کرد. دو سال بعد از طلاق از همسر اولش متوجه ارتباطش با مردی جوان شدم که برخی از اوقات به خانه او در بولوار امیریه رفت‌و‌آمد می‌کرد. پدرم با این رفتارش به شدت مخالف بود؛ برای همین به من گفت برای مدتی کوتاه به عقد متهم درآمده و قرار است که با هم ازدواج کنند. از همان روزهای اول از این مرد خوشم نمی‌آمد و هر بار که خواهرم را می‌دیدم، از او می‌خواستم به رابطه‌اش پایان دهد، اما گوشش بدهکار نبود. از گوشه و کنار می‌شنیدم که با شوهرش به مشکل خورده و حتی شنیدم چند مرتبه با او دعوا کرده است. این اواخر خودش می‌گفت به زودی ازدواج می‌کند و سروسامان می‌گیرد تا اینکه پلیس تماس گرفت و خبر فوتش را داد. من از قاتلش نمی‌گذرم و از دادسرا درخواست می‌کنم او را به سزای عملش برساند. پدر متوفی نیز در اظهاراتش به پلیس گفت: ٢٠ سال پیش ازدواج کرد و حاصل زندگی‌اش دو فرزند پسر شد.زندگی دخترم با همسر اولش ١٣ سال بیشتر طول نکشید و آن‌ها از همدیگر جدا شدند. دو سال بعد از طلاقش متوجه شدم به عقد موقت مردی جوان درآمده است. آن‌ها با همدیگر مشکل داشتند و متهم چند مرتبه دخترم را کتک زده بود، اما دخترم دست بردار نبود و به رابطه‌اش پایان نمی‌داد. وقتی خبر فوتش را شنیدم فکر می‌کردم که این مرد ظالم می‌خواهد مرا بازی بدهد، اما هنگامی که متوجه شدم خبر از سوی پلیس است بسیار شوکه شدم. تا پزشکی قانونی خدا‌خدا می‌کردم که جسد متعلق به فردی غیر از دخترم باشد. من از دستگاه قضایی درخواست می‌کنم قاتل فرزندم را به سزای عملش برساند.
همسرم به من خیانت کرده بود
تحقیقات پرونده روند خود را طی می‌کرد تا اینکه نظر پزشکی قانونی اعلام و مشخص شد مقتول بر اثر خون‌ریزی مغزی ناشی از اصابت جسم سخت به سر، جان خود را از دست داده است. همچنین در گزارش پزشکی قانونی آمده بود که صدمات دیگری نیز بر روی اندام‌های این زن جوان مشهود است که از ضرب و شتم او حکایت دارد. پس از اعلام نظر پزشکی و روشن شدن ماجرا تحقیقات میدانی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی ادامه داشت که سرانجام متهم در چنگ پلیس گرفتار شد. این مرد جوان که رامین نام دارد عامل بدبختی‌اش را وامی چهل‌میلیون‌تومانی می‌د‌اند که قرار بود او و همسرش را خوشبخت کند.
رامین در اظهارات خود به افسر تحقیق پرونده‌اش گفت: از پنج سال پیش با هم ارتباط داشتیم و او را به صورت موقت، عقد کرده بودم. چند ماه پیش برای کار مجبور شدم به بندرعباس بروم، برای همین ماهی یک بار به مشهد می‌آمدم و از او خبر می‌گرفتم. طبق توافقی که از قبل کرده بودیم، قرار شد نوروز ٩۶ به مشهد بیایم و با هم زندگی کنیم. این مرد جوان ادامه داد: چند ماه پیش برای وام اقدام کرده بودیم و قرار بود نفری ٢٠‌ میلیون تومان دریافت کنیم. چند شب قبل از حادثه، خبر موافقت وام ما از سوی بانک اعلام و به دلیل این پیروزی قرار شد یک بزم دو نفره با هم داشته باشیم. شب حادثه مشروب خوردیم و با هم خوب بودیم و می‌خندیدیم اما بعد از آن چیزی نفهمیدم. من به خوابی عمیق فرورفته بودم که با فریاد همسرم بیدار شدم. او حالش خراب بود. برای اینکه لباس‌هایش را تمیز کنم او را به حمام بردم اما هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌داد. چند سیلی به صورتش زدم تا هوشیار شود اما حرکتی نداشت. در همین حین با برادرم تماس گرفتم و همسرم را به بیمارستان بردیم. رامین در توضیح آثار کبودی‌ روی بدن همسرش به پلیس گفت: وقتی می‌خواستم او را به حمام ببرم چند بار زمین خورد. او در حمام هم به زمین خورد و پشت سرش با موزائیک کف راهرو به شدت برخورد کرد. علاوه بر این در زمان انتقال به بیمارستان هنگامی که می‌خواستم او را بر روی برانکارد بگذارم سرش به میله برانکارد خورد. این مرد جوان در ادامه، همسرش را محکوم به خیانت کرد و افزود: چند وقت پیش از خواهرش شنیدم که همسرم با وجود اینکه صیغه من بود به صورت ساعتی در ازای دریافت پول صیغه افراد دیگر شده است. پس از اینکه از بیمارستان فرار کردم با وکیلم صحبت کردم و او به من گفت مجددا مشروب بخورم تا تست آزمایشم مثبت شود تا با این کار بتوانم ثابت کنم که در زمان حادثه مست بوده‌ام.
صدور کیفرخواست پس از یک سال
پرونده پس از دستگیری متهم و نیز تکمیل تحقیقات که یک سال به طول انجامید، هفته گذشته برای صدور کیفرخواست در اختیار شعبه اظهار نظر ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ٢ مشهد قرار گرفت.قاضی صادق صفری در این‌باره گفت: بر اساس شواهد و مستندات موجود متهم اصلی پرونده به اتهام ارتکاب یک فقره قتل عمدی زن مسلمان از طریق ایراد صدمات کشنده به نقاط حساس بدن و نیز درخواست اولیای دم، به قصاص محکوم خواهد شد؛ لذا این پرونده برای رأی نهایی در اختیار دادگاه کیفری ١ قرار گرفته است.
وی در خصوص تکذیب ادعای متهم مبنی بر نقش نداشتن او در این قتل، اظهار کرد: اظهارات شاهدان حادثه، آثار کبودی‌های مشهود بر روی اندام مقتول، گزارش نهایی پزشکی قانونی مبنی بر خون‌ریزی مغزی ناشی از اصابت ضربه با شیء سخت، هوشیاری کامل این مرد جوان در زمان ارتکاب جرم، تماس وی با برادرش و نیز اعلام وقوع حادثه، همگی، از آگاهی او در زمان ارتکاب جرم حکایت می‌کند. همچنین ادعای متهم مبنی برمست بودنش در زمان وقوع حادثه از سوی کارشناسان روان‌شناسی تکذیب و رد شده است.
http://www.aftabir.com
کد N1832104

وبگردی