آفتاب
به دلیل هموار نشدن شرایط تحول

احسان محمدحسنی با ریاست بسیج هنرمندان خداحافظی می‌کند

احسان محمدحسنی با ریاست بسیج هنرمندان خداحافظی می‌کند

احسان محمدحسنی به دلیل برخی مشکلاتی که در مسیر رسیدن به برنامه هایش در بسیج هنرمندان پیش آمده است، از ریاست این نهاد خداحافظی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که سوم مرداد سال ۹۶ احسان محمدحسنی از سوی سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین به ریاست بسیج هنرمندان منصوب شده بود این روزها خبر می رسد که وی از این مسئولیت خداحافظی می‌کند.

در حالی که برخی خبرهای غیررسمی از کسالت محمدحسنی به عنوان دلیل استعفایش نام برده اند ولی به نظر می رسد دلایل دیگری از جمله برخی موانع برای رسیدن به برنامه ها و اهدافی که محمدحسنی برای این مجموعه تعریف کرده بود دلیل رفتن وی از بسیج هنرمندان است.

همچنین این امکان وجود دارد که محمدحسنی با مسئولیت خود در بنیاد روایت فتح نیز خداحافظی کند. وی در آخرین نشست رسانه ای خود به برخی مشکلاتی که افراد برای فعالیت وی ایجاد می کنند اشاره کرده بود. البته در صورت رفع این موانع و مشکلات وی مسئولیت خود در این مجموعه ها را دنبال می کند.

محمدحسنی در بخشی از صحبت های خود در آن نشست اینگونه گفته بود: «مبنای فعالیت ما در گروه سینمایی روایت فتح میدان دادن به کسانی است که اثر قابل قبول و قدرتمند و باکیفیت تولید کنند؛ هم در محتوا و مضمون و هم در فرم و قالب. کسانی که اگرچه موسپیدکرده سینمای دفاع مقدس و مورد احترامند، اما باید اجازه تنفس به فیلمسازان دیگر هم بدهند. قرار نیست صرفا یک باند، گروه یا جناح به فعالیت در سینمای انقلاب و دفاع مقدس بپردازد. دفاع مقدس و انقلاب اسلامی متعلق به همه آنهایی است که دل در گروه این آب و خاک دارند. ما امیدواریم کسانی که تولیداتشان بایگانی می شود و حتی خودشان از اکرانش سر باز می زنند، فضای سینمای دفاع مقدس را ملتهب نکنند. برخی دوستان مورد احترام ما که رفتارهایی شبیه «کاهنان معبد آمون» دارند درباره انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آدرس غلط می دهند. امیدواریم کسانی که سرگرم باشگاه داری و بساز و بفروشی هستند، دایه مهربان تر از مادر سینمای انقلاب نشوند. اگرچه آنها هم حق دارند فیلم بسازند، اما سیاست ما این است که کسانی که شایسته تر هستند و با آثارشان ثابت می کنند برای انقلاب و شهدای دفاع مقدس دلسوزترند در این عرصه بمانند و به فعالیت خود ادامه دهند.»

محمدحسنی در حال حاضر مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگی روایت فتح و رییس سازمان فرهنگی رسانه ای اوج نیز هست.

کد N1831987

وبگردی