آفتاب

56 درصد واردات و صادرات از استان هرمزگان انجام می‌شود. / ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری

56 درصد واردات و صادرات از استان هرمزگان انجام می‌شود. / ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری

معاون سیاسی – امنیتی استاندار هرمزگان گفت: در سال جاری پکیج 40 میلیارد تومانی برای رونق گردشگری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تعریف کرده‌ایم که تمام این 40 میلیارد تومان مصرف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهروز اکرمی در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این استان به ویژه گردشگری دریایی اظهار داشت: بندر شهید رجایی بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود و در کنار آن بندر شهید باهنر بزرگ‌ترین و پرترددترین پایانه مسافری کشور است.

وی با بیان اینکه 56 درصد واردات و صادرات کشور از استان هرمزگان انجام می‌شود، اظهار داشت: در کنار ظرفیت‌های اقتصادی این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی برای رونق گردشگری دریایی دارد.

اکرمی با اشاره به تنوع جاذبه‌های گردشگری در استان هرمزگان افزود:‌ جاذبه‌های طبیعی، صنایع دستی، تنوع غذایی، شرایط آب و هوایی از برجسته‌ترین عوامل جو گردشگر به استان هرمزگان محسوب می‌شود.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار هرمزگان با اشاره به تردد مسافر از بندر شهید بهشتی تاکید کرد: تنها در سال گذشته از این بندر پنج میلیون مسافر تردد کردند.

وی با اشاره به سایر جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان اظهار داشت: در کل کشور 17 جزیره وجود دارد که 14 جزیره در استان هرمزگان است و اخیرا توجه هولدینگ‌های سرمایه‌گذاری برای احداث زیرساخت‌های گردشگری در این استان جلب شده است. البته بناست که احداث زیرساخت‌های گردشگری در این استان با توجه به منابع زیستی باشد و این ساخت‌وسازها هیچ آسیبی به منابع زیستی استان وارد نکند.

اکرمی همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران گردشگری و بومیان برای ورود به حوزه گردشگری اظهار داشت: معتقدم دولت نباید وارد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری وارد شود چراکه اساسا دولت منابع ورود به این سرمایه‌گذاری‌ها را ندارد و برای رونق گردشگری باید بتوانیم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

وی افزود: در این راستا در سال جاری پکیج 40 میلیارد تومانی برای رونق گردشگری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تعریف کرده‌ایم که تمام این 40 میلیارد تومان مصرف شد.

وی افزود: همچنین برای تاسیس اقامتگاه‌های روستایی با توجه به جاذبه‌های سنتی تسهیلات 100 میلیون تومانی ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران داده می‌شود.

 

کد N1831479

وبگردی