آفتاب

دعوت از روسیه، آمریکا و چین برای شرکت در کنفرانس افغانستان

دعوت از روسیه، آمریکا و چین برای شرکت در کنفرانس افغانستان

نمایندگانی از پاکستان، ایران، هند، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ترکیه در کنفرانس افغانستان شرکت می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «عبدالعزیز کمیلف» وزیر خارجه ازبکستان روز گذشته –جمعه- پس از گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که روسیه، چین، آمریکا و چند کشور دیگر دعوتنامه مشارکت در کنفرانس بین‌المللی صلح و امنیت در افغانستان را دریافت کردند.

پاکستان، ایران، هند، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ترکیه از جمله دیگر کشورهایی هستند که برای حضور در این نشست دعوت شده‌اند.

کمیلف در این باره گفت: «بازیگران حقیقی وجود دارند که به صورت عمیقی در روند تحولات افغانستان دخیل هستند و می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر وقوع رخدادهای بعدی داشته باشند».

وی در ادامه گفت: «بنابراین ما تصمیم گرفتیم در سطح جهانی از روسیه، چین و آمریکا و در سطح منطقه‌ای از پاکستان، ایران و هند برای حضور در این نشست دعوت کنیم».

وزیر خارجه ازبکستان همچنین گفت که عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ترکیه به همراه سازمان ملل و اتحادیه اروپا به عنوان سازمان‌های بین‌المللی و همچنین چند کشور اروپایی دعوتنامه حضور در این کنفرانس را دریافت کردند و این امیدواری وجود دارد که این کشورها و سازمان‌ها حضور پیدا کنند. انگلیس، آلمان،‌ فرانسه و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که برای مشارکت در این کنفرانس از آنها دعوت شده است.

کنفرانس صلح و امنیت در افغانستان در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود.

 

کد N1831466

وبگردی