آفتاب

با قوانین موجود نمی‌توان خلق ثروت کرد

با قوانین موجود نمی‌توان خلق ثروت کرد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا به‌امروز از ذخائر زیرزمینی و منابع طبیعی استفاده شده است اما حالا باید دنبال جایگزین دیگری بود که به معنای شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال است.

به گزارش ایلنا؛ رسول سرائیان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین همایش جنبه‌ای حقوقی ارتباطات و فناروی اطلاعات گفت: در دهه اخیر سه تحول اساسی در جهان شکل گرفته است که از جمله آن به کاهش ذخائر منابع طبیعی، مخاطرات زیست محیطی و تحول در حوزه دانش و فناوری اشاره کرد.

سرائیان درباره اقتصاد دیجیتال اظهار داشت: تا به‌امروز از ذخائر زیرزمینی و منابع طبیعی استفاده شده است اما حالا باید دنبال جایگزین دیگری بود که به معنای شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره جنبه‌های حقوقی گفت: مسائل حقوقی از مهم‌ترین حوزه‌ها برای کسب و کارهای نوپا هست و بیشتر فعالان این حوزه دغدغه این حوزه حقوقی را دارند و امیدوار هستیم با این همایش قدم‌های مهمی را برداریم.

وی افزود:‌ در دولت یازدهم تحول بزرگی در وزارت ارتباطات ایجاد شد و پوشش نسل سه و چهار از جمله اقدامات خوب بوده است، در حال حاضر نخبگان و دانشجویان برای مسائل جدید و نوآوری آمادگی دارد و این دغدغه را دارند.

سرائیان با اشاره به لوایح پنجگانه گفت: ‌لوایح پنجگانه در پورتال سایت فناوری اطلاعات قرار داده شده است و امیدداریم با نظرات صاحب نظران این لوایح غنی شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد: اگر به دنبال تحول هستیم باید در بخش قوانین تغییر ایجاد شود با قوانین موجود نمی‌توان خلق ثروت کرد.

 

کد N1831414

وبگردی