آفتاب

شوراها در موضوع بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی می‌توانند کمک‌کننده باشند/ پیگیر متروی حومه تهران هستیم

شوراها در موضوع بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی می‌توانند کمک‌کننده باشند/ پیگیر متروی حومه تهران هستیم

استاندار تهران تاکید کرد: شوراهای شهر در موضوع بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی می‌توانند کمک‌کننده باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین مقیمی، استاندار تهران عصر امروز در حاشیه دیدار اعضای شورای استان تهران با استاندار در جمع خبرنگاران گفت: شورای استان تهران از نمایندگان شهرستان‌های استان تهران تشکیل شده است که ریاست آن برعهده خانم فخاری است و امروز نمایندگان استان مسائل و مشکلات شهرستان خود را در حوزه‌های مختلف اعم مطرح کردند.

با کمک شوراها می‌توان به بحث اشتغال توجه ویژه‌ای کرد

وی ادامه داد: پنج موضوع را در این دیدار مطرح کرده و از اعضای شورای استان درخواست کردم که روی این موضوعات بیشتر کار کنند؛ یکی از موضوعات مطرح شده اشتغال بود که باید ایجاد اشتغال را تکلیف خود بدانیم. با کمک شوراها می‌توان به بحث اشتغال توجه ویژه‌ای کرد. شوراها می‌توانند کمک و پشتیبانی خوبی برای ایجاد اشتغال باشند.

۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به خودروها است

استاندار تهران با اشاره به مسئله حمل و نقل و جایگزینی خودروهای فرسوده اظهار داشت: رئیس‌جمهور تاکید داشتند که از محل صرفه‌‌جویی سوخت و تسهیلات بانکی باید خودروهای فرسوده از رده خارج و به جای آن خودروهای جدید وارد شوند. این مسئله سبب رونق صنعت و ایجاد اشتغال می‌شود و در کاهش آلودگی هوا نیز موثر است چراکه ۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به خودروها است. 

شوراهای شهر در موضوع بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی می‌توانند کمک‌کننده باشند

مقیمی با بیان اینکه شوراهای شهر در موضوع بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی نیز می‌توانند کمک کننده باشند، تصریح کرد: چندی پیش با دستور رئیس‌جمهور طرح بازآفرینی شهری طی دو مرحله در شهرها آغاز شد که در کل کشور، ۲۶۰۰ نقطه بازآفرینی می‌شود که ۳۰ درصد آن در تهران است.

با کمبود آب مواجه هستیم

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که از شوراها درخواست کردم کمک کنند، بحث استفاده بهینه از آب بود چراکه ما با کمبود آب مواجه هستیم و با مصرف بهینه آب و استفاده از روش‌های نوین و نظر کارشناسان و متخصصان می‌توان در مصرف بهینه آب کمک کرد. 

مترو حومه تهران باید در اولویت باشد

استاندار تهران در رابطه با مترو حومه نیز با اشاره به اینکه مترو حومه تهران باید در اولویت باشد، خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم نیز پیش‌بینی شده است، باید شهرک‌های حاشیه‌ای را از طریق ریل به تهران وصل کرد که در این راستا با شهرداری، راه آهن، مترو و... جلسات مکرری داشتیم تا این مسئله حل و فصل شود. برای اتصال متروی تهران به حومه علاوه بر اعتبارات به زمان هم احتیاج داریم چراکه یک فرایند زمانبر است، به طور کلی پیگیر اتصال مترو هستیم. 

مقیمی در مورد آمادگی شهر تهران در زمان زلزله و اظهارات مسئولان هلال احمر در مورد خالی بودن انبارها ابراز داشت: در ستاد مدیریت بحران کشور این موارد مطرح شد و وزیر کشور معتقد است دهیاری‌ها و شهرداری‌ها امکاناتی را برای مقابله با زلزله فراهم کنند که موظفند تا ۱۰ درصد جمعیت شهرشان کالاهاب مورد نیاز را فراهم کنند.

کد N1829939

وبگردی