آفتاب

امضا تفاهم نامه همکاری شیلات و شرکت زنجیره ای به منظور فروش آبزیان

امضا تفاهم نامه همکاری شیلات و شرکت زنجیره ای به منظور فروش آبزیان

تفاهم نامه مشترک بین سازمان شیلات ایران و شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه به منظور افزایش سرانه مصرف آبزیان و محصولات شیلاتی برای عموم مردم و ارتقاء سطح سلامت جامعه امضاء شد.

به گزارش ایلنا، در نشست امضای این تفاهم نامه، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در دهه های اخیر توسعه شیلات در کشور روند رو به رشدی بوده و توانسته ایم جایگاه ویژه ای در دنیا و فعالیت های شیلاتی داشته باشیم.

حسن صالحی در ادامه با اشاره به این که در سال ۹۶ بیش از یک میلیون و صد هزار تن محصولات آبزی در کشور تولید شده، گفت: نزدیک به ۵۰۰ هزار تن در بخش آبزی پروری و بیش از۶۰۰ هزارتن صید از دریا و اقیانوس داشته ایم .

دکتر صالحی درادامه با بیان این مطلب که مجموعه فروشگاه های زنجیره ای رفاه اقدامات مهمی برای اقشار مختلف جامعه پیش بینی کرده اند که قابل تقدیر است، گفت: تمام دستگاه ها باید تلاش کنند تا مردم از یک زندگی با رفاه و آسایش برخوردار بوده و زمینه رشد و تعالی آنها را فراهم کنند.

وی گفت: در ده ماهه سال جاری۴۰ درصد رشد در زمینه صادرات بخش آبزیان و ۲۵ درصد کاهش واردات را داشته ایم که این نشان از اتکاء به ظرفیت های داخلی کشور است.

صالحی اضافه کرد: ما باید با کمک همدیگر تلاش کنیم که مردم ماهی را در سبد غذایی خود قرار دهند چرا که آبزیان نقش مهمی در سلامت همه اقشار جامعه دارند و با توجه به وجود بیماری‌های متعدد، آبزیان نقش ویژه ای در پیش گیری و درمان بیماری ها دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام امکانات شیلات در استان های مختلف برای همکاری و مشارکت فروشگاه رفاه مهیا است، اظهار داشت: امروزه در مقایسه با ده سال گذشته در فروشگاه های زنجیره‌ای تنوع مواد غذایی و محصولات آماده مصرف به صورت عالی تبین شده اما باید در بخش ماهی، روی طمع دهنده‌ها بیشتر کار شود و با استفاده از تجربیات سایر کشور ها جامعه بیشتری را هدف قرار دهیم.

وی در پایان افزود: مردم اطمینان لازم را به فروشگاه رفاه دارند، اما اگر محصولات با کیفیت تر ارائه شود با اطمینان بیشتری نسبت به خرید اقدام خواهند کرد.

 

کد N1829802

وبگردی