آفتاب

قاضی‌پور: وزیر کشور به‌خاطر ناآرامی‌های اخیر خیابان پاسداران استعفا دهد / لاریجانی: موضوع پیگیری شده و می‌شود

قاضی‌پور: وزیر کشور به‌خاطر ناآرامی‌های اخیر خیابان پاسداران استعفا دهد / لاریجانی: موضوع پیگیری شده و می‌شود

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر نماینده اصولگرای ارومیه که خواستار استحضار وزیر کشور و رییس جمهور به مجلس و استعفای رحمانی فضلی شده بود، گفت که درخصوص حوادث اخیر پیگیری‌هایی انجام شده و باز هم پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نادر قاضی‌پور در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به ماده ۴۰ قانون اساسی اعلام کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

وی رییس مجلس را خطاب قرار داد و گفت: آقای لاریجانی از شما به دلیل رعایت آیین‌نامه داخلی مجلس قدردانی می‌کنم؛ چرا که در اول جلسه امروز مجلس در خصوص مسائل مهم کشور صحبت داشتید.

نماینده اصولگرای ارومیه در مجلس ادامه داد: آیا جامعه نیروهای انتظامی و بسیجیان تا این اندازه بی‌ارزش‌ شده‌اند که بعضی درخصوص حادثه اخیر خیابان پاسداران حرف نمی‌زنند و به صحبت‌های شما اعتراض می‌کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: زمانی که شخصی می‌خواهد شورای شهر یزد یا نماینده مردم اصفهان در مجلس شود، زمین را به آسمان می‌دوزند و کلی وقت می‌گیرند، آقای روحانی درباره حقوق شهروندی حرف می‌زند ولی در رابطه با موضوع مهمی که جان مردم را به خطر می‌اندازد و شهدایی تقدیم نظام شد، صحبت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: دولت کجاست؟ وزیر کشور باید استعفا بدهد یا در این خصوص عذرخواهی کند. این اوضاع بیانگر بی‌کفایتی وزیر کشور و بی‌‎تدبیری رییس‌‎جمهور است.

قاضی پور بار دیگر رییس مجلس را خطاب قرار داد و گفت: آقای لاریجانی شما به‌عنوان رییس مجلس باید آنها را استحضار کنید تا در مورد حوادث اخیر توضیحات ارائه کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قاضی‌پور گفت: درخصوص حوادث اخیر پیگیری‌هایی انجام شده و باز هم پیگیری می‌شود.

کد N1829476

وبگردی