آفتاب
نماینده مردم رفسنجان در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

زیرساخت‌های لازم برای ارائه اطلاعات ارزی به سازمان امور مالیاتی فراهم نیست

زیرساخت‌های لازم برای ارائه اطلاعات ارزی به سازمان امور مالیاتی فراهم نیست

نماینده مردم رفسنجان در مجلس گفت: اگر زیرساخت‌ها فراهم نباشد قطعا در بازار غیررسمی این کار صورت می‌گیرد و هر روز باید با این قبیل طرحها برخورد شود.

احمدانارکی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مرکزی با اعلام و ارائه اطلاعات خریداران ارز به اداره امور مالیاتی باعث هدایت خرید و فروش ارز به خارج از صرافی‌ها خواهد شد یاخیر؟ اظهار داشت: در صورتی این اقدام قابل اجرا خواهد بود که زیرساختهای آن فراهم شود و شفاف‌سازی لازم نیز در این خصوص صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کشف و تحلیل اطلاعات در این زمینه بسیار مهم است، افزود: آمار و داده‌های ارزی تنها در این خصوص راهگشا خواهد بود در غیر این صورت معضلاتی را به دنبال خواهد داشت.

انارکی‌محمدی تصریح کرد: آمارها در صرافی‌ها نشان می‌دهند که اگر زیرساخت‌ها فراهم نباشد قطعا در بازار غیررسمی این کار صورت می‌گیرد و هر روز باید با این قبیل طرح‌ها برخورد شود.

نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه رفسنجان و انار در استان کرمان گفت: اگر ابزارهای لازم فراهم شود و همه دستگاه‌ها برای این موضوع هماهنگ باشند شاهد عرضه قاچاق  و فروش آزاد ارز نخواهیم بود.

انارکی در پاسخ به این پرسش که آیا با این اقدام کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز کاهش نمی‌یابد؟نیز گفت: هنوز ساز و کار این اقدام مشخص نیست.

کد N1829230

وبگردی