آفتاب

طرح جدید کره‌جنوبی و آمریکا برای برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک

طرح جدید کره‌جنوبی و آمریکا برای برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک

کره‌جنوبی و آمریکا اعلام کردند که برای برگزاری رزمایش‌های مشترک نظامی دو کشور که پیش‌تر به تعویق افتاده بود، طرح جدیدی دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «سانگ یونگ مو» وزیر دفاع کره جنوبی امروز –سه‌شنبه- اعلام کرد که سئول و واشنگتن تا پیش از ماه آوریل آینده طرح جدیدی را برای برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک خود اعلام خواهند کرد.

آمریکا و کره‌جنوبی پیش‌تر توافق کرده بودند که ما رزمایش نظامی مشترک خود را تا پس از برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانه که در کره جنوبی برگزار می‌شود، به تعویق بیندازند. این بازی ها ۱۸ مارس به پایان می‌رسند.

پس از تصمیم دو کشور برای تعویق  رزمایش‌های مشترک، کره‌شمالی با برگزاری گفت‌وگوهای رسمی با کره‌جنوبی و اعزام ورزشکاران به بازی‌های زمستانه موافقت کرد؛ اقدامی که راه را برای گفت‌وگوها بر سر برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ هموار کرد.

وزیر خارجه کره‌جنوبی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چه زمانی دو کشور رزمایش‌های به تعویق افتاده را برگزار می‌کنند، به پارلمان این کشور گفت که به همراه «جیم متیس» وزیر دفاع آمریکا در تاریخ ۱۸ مارس تا اوایل آوریل زمان برگزاری این رزمایش‌ها را اعلام خواهیم کرد.

وی در این باره گفت: به دلیل بازی‌های المپیک برگزاری این رزمایش‌ها به تعویق افتاد و توافق کردیم هرگونه موضوعی را در ارتباط با اینکه چه برنامه‌ای در این زمینه داریم را تا زمان اعلام آن، تایید یا رد نمی‌کنیم.

 

کد N1828846

وبگردی