آفتاب

25 پاسگاه پیش ساخته بتنی در 16 استان افتتاح شد

25 پاسگاه پیش ساخته بتنی در 16 استان افتتاح شد

مراسم افتتاح 25 پاسگاه پیش ساخته بتنی در 16 استان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و فرمانده راهور ناجا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مراسم با بیان اینکه از چهار سال گذشته احداث پاسگاه‌های پیش ساخته بتنی شروع شد، گفت: متاسفانه شرکت‌هایی که ساختمان‌های پیش ساخته تولید و اجرا می‌کنند بسیار محدود هستند به همین دلیل مناقصه این موضوع به طول انجامید.

وی ادامه د اد: شرکت‌ها سابقه ساخت ساختمان پیش ساخته را نداشتند اما قطعات بتنی تولید می‌کردند. بنابراین مناقصه این پروژه به طول انجامید و در نهایت در تابستان سال 94 موفق به انجام مناقصه شدیم.

معاون وزیر راه ادامه داد: در تابستان سال 94 قرارداد با یک شرکت به امضا رسید و ساخت آن از سال 95 شروع شد.

کشاورزیان با بیان اینکه پس از عقد قرارداد با مشکلاتی مواجه بودیم، گفت:‌ قرار بر این شد دو باب از این ساختمان‌های پیش ساخته را به صورت آزمایشی اجرا کنیم تا عیوب و نواقص آن مشخص شود و اشتباهات در 50 باب پروژه دیگر تکرار نشود.

وی ادامه داد: از 50 پاسگاه مورد قرارداد امروز شاهد افتتاح 25 پاسگاه در 16 استان هستیم و احتمالا تا پایان سال هفت باب پاسگاه دیگر به اجرا می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 18 باب پاسگاه پیش ساخته در نیمه اول سال آینده افتتاح خواهد شد، گفت: امیدواریم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

همچنین در ادامه این مراسم سردار مهری فرمانده راهور ناجا با بیان اینکه امیدواریم از طریق این سازه‌های از پیش ساخته شده بتوانیم کنترل و نظارت بهتری را انجام دهیم.

وی افزود: باقی پاسگاه‌های از پیش ساخته در حال اجرا هستند و از سازمان راهداری قول افزودن 10 پاسگاه پیش ساخته دیگر به قرارداد را گرفتیم.

وی تاکید کرد: از موضوعات مهم استحکام و شرایط زیستی برای پاسگاه‌ها است که این سازه‌های بتنی این ویژگی‌ها را دارند و ضد زلزله هستند.

کد N1828445

وبگردی