آفتاب

تیلرسون: علیه کره‌شمالی از چماق استفاده می‌کنیم نه هویج

تیلرسون: علیه کره‌شمالی از چماق استفاده می‌کنیم نه هویج

وزیر خارجه آمریکا گفت که این کشور اکنون از چماق‌های بزرگ به جای هویج برای آوردن کره‌شمالی پای میز مذاکرات چندجانبه استفاده می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از هیل، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در سخنانی تاکید کرد که «ما از هویج برای متقاعد کردن کره‌شمالی به گفت‌وگو استفاده نمی‌کنیم. ما از چماق‌های بزرگ استفاده می‌کنیم و این همان چیزی است که آنها باید بفهمند.»

تیلرسون افزود:‌ «کمپین فشار بر کره‌شمالی از سوی آمریکا و متحدانش شامل تحریم‌های شدید اقتصادی است که تاثیرات خود را بر این کشور داشته است.»

وزیر خارجه آمریکا ماه جاری میلادی گفته بود که گفت‌وگوهای اخیر میان کره‌شمالی و کره‌جنوبی که برای نخستین بار طی ۱۰ سال گذشته انجام می‌شود، نشان‌دهنده آن است که فشارهای آمریکا بر کره‌شمالی نتیجه‌بخش بوده است.

دیپلمات ارشد آمریکا گفت که آمریکا آماده گفت‌وگو با کره‌شمالی در آینده است.

تیلرسون در ادامه گفت: «شغل من به عنوان دیپلمات ارشد اطمینان دادن از این موضوع است که کره‌شمالی بداند که کانال‌های آمریکا باز است. من می‌شنوم. من پیام‌های زیادی ارسال نمی‌کنم چرا که در شرایط کنونی حرفی برای گفتن به آنها وجود ندارد بنابراین من به شما گوش فرا می‌دهم تا بگویید که آماده گفت‌وگو هستید.»

 

کد N1826972

وبگردی