آفتاب

توئیت ترامپ علیه اظهارات مک مستر درباره روسیه

توئیت ترامپ علیه اظهارات مک مستر درباره روسیه

رئیس‌جمهور آمریکا سخنان معاون امنیت ملی خود بر سر پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را نقض کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از هیل، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته –شنبه- برخلاف اظهارات ژنرال «هربرت ریموند مک مستر» مشاور امنیت ملی این کشور درباره نتایج تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخن گفت.

ترامپ در این باره با انتشار یک توییت نوشت: «ژنرال مک‌ مستر فراموش کرد که بگوید نتایج انتخابات سال ۲۰۱۶ توسط روس‌ها تاثیر نگرفته و تغییر داده نشده و تنها توطئه‌ای میان روسیه و هیلاری کج و کوله، کمیته ملی دموکرات‌ها و دموکرات‌ها بوده است. علاوه بر آن سابقه کثیف آنها، اورانیوم، سخنرانی‌ها، ایمیل‌ها و ماجرای کمپانی پودستا را نباید فراموش کنید».

این اظهار نظر ترامپ پس از آن صورت گرفت که ژنرال مک مستر در سخنانی در اجلاس امنیتی مونیخ گفته بود که نتایج تحقیقات انجام شده از سوی پلیس اف بی آی نشان می‌دهد که روسیه بدون چون و چرا در انتخابات آمریکا مداخله کرده است.

مک مستر همچنین به پرسشی درباره آینده همکاری‌های آمریکا با روسیه در زمینه امنیت سایبری پاسخ نداد اما گفت: «ما علاقه‌مند هستیم زمانی که روسیه صادقانه دست از جاسوسی بکشد، مذاکرات سایبری با این کشور داشته باشیم».

در نتیجه تحقیقات انجام شده از سوی کمیته ویژه بررسی دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، علیه ۱۳ تبعه و سه گروه روسیه اعلام جرم شده است.

 

کد N1826945

وبگردی