آفتاب

ساختمان‌سازی و ایجاد مال‌های خرده‌فروشی راه توسعه اشتغال نیست

ساختمان‌سازی و ایجاد مال‌های خرده‌فروشی راه توسعه اشتغال نیست

بایزید مردوخی گفت: اگر امروز با مشکل بیکاری مواجهیم به ساختارهای مرتبط با اشتغال بازمی‌گردد و باید این ساختارها اصلاح شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بایزید مردوخی (مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در نخستین نشست از سلسله نشست‌های «عدالت اجتماعی از آرمان تا واقعیت» با موضوع اشتغال و عدالت اجتماعی، اظهار داشت: اشتغال به معنای کلی زمانی ایجاد می‌شود که بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم ولی بعد از آن باید بخش دولتی را اصلاح کنیم. در سیاست‌های حمایتی و تصمیمات اقتصادی بازنگری به وجود آوریم و در قوانین و مقررات لازم تجدیدنظر کنیم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین توسعه اشتغال به روش متمرکز ملی و توسعه اشتغال با رویکرد ملی داشته باشیم، در توسعه اشتغال به روش متمرکز ملی باید آموزش‌ها را اصلاح کنیم و راهکاری پیدا کنیم که به‌جای آنکه در تهران برای گسترش اشتغال تصمیم گرفته شود، اجازه دهیم در استان‌ها در این باره تصمیم بگیرند.

مردوخی افزود: البته شاید گفته شود استان‌ها تجربه‌ای در این زمینه ندارند چون اجازه تصمیم‌گیری نداشته‌اند ولی باید بگذاریم از منابع اقلیمی خود استفاده کنند و طرح پیشنهاد بدهند.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهدیم که در برخی استان‌ها تنها راهی که برای سرمایه‌گذاری و اشتغال پیدا کرده‌اند، ساختمان‌سازی و ایجاد مال‌های خرده‌فروشی است ولی اینها برای ایجاد اشتغال مثمرثمر نیست و باید سرمایه‌های انسانی را تجهیز و برای نیروهای بیکار خود هزینه کنیم. برای آنکه بیکاری از بین برود و تورم پایین بیاید، کارهای بیشتری لازم است که انجام بدهیم.

کد N1826708

وبگردی