آفتاب

آماده شدن زندان گوانتانامو برای پذیرش زندانیان جدید/ کشته شدن ۶ غیرنظامی یمنی در حمله ائتلاف سعودی/ توافق دولت سوریه با کردهای عفرین

آماده شدن زندان گوانتانامو برای پذیرش زندانیان جدید/ کشته شدن ۶ غیرنظامی یمنی در حمله ائتلاف سعودی/ توافق دولت سوریه با کردهای عفرین

دیدار وزیر خارجه آمریکا با رئیس‌جمهور ترکیه، تعیین فرستاده جدید سازمان ملل در امور یمن و کشته شدن ۵ شهروند روسیه در حملات ائتلاف آمریکایی در سوریه از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، - یک مقام ارشد ارتش آمریکا اعلام کرد، زندان گوانتانامو برای پذیرش زندانیان جدید «آماده شده» اما هنوز دستوری برای این منظور دریافت نکرده است.

- «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که اکنون در ترکیه به سر می‌برد، با رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و درباره پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه رایزنی کردند.

- کاخ سفید با متهم کردن روسیه به حملات سایبری سال گذشته میلادی، این کشور را به پیامدهای بین‌المللی برای این اقدام ادعایی تهدید کرد.

- شورای امنیت سازمان ملل متحد با تعیین «مارتین گریفیتس» به عنوان فرستاده ویژه این سازمان در امور یمن موافقت کرد.

- «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه تایید کرد که ۵ شهروند این کشور در جریان حمله نیروهای ائتلاف آمریکایی به نیروهای همپیمان دولت سوریه در دیرالزور، کشته شدند.

- هیات جنبش حماس که به مصر سفر کرده در دیدار با «عباس کامل» وزیر اطلاعات این کشور، اوضاع غزه را مورد بررسی قرار داد و کامل وعده بهبود اوضاع انسانی این منطقه را داد.

- یک دادگاه استیناف فدرال آمریکا، فرمان مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در ممنوع کردن سفر اتباع شش کشور مسلمان به آمریکا را ناقض قانون اساسی این کشور دانست.

- با وجود نقض گسترده حقوق بشر در یمن از سوی ائتلاف سعودی-اماراتی، انگلیس طرحی را به شورای امنیت برده که در آن از «اقدامات سازنده» این ائتلاف متجاوز در یمن قدردانی شده است!

- منابع آگاه در سوریه می‌گویند، دولت سوریه و یگان‌های مدافع خلق کرد به توافقی برای استقرار ارتش سوریه در شهر عفرین دست یافتند؛ اقدامی که برای ممانعت از ورود ارتش ترکیه به این شهر اتخاذ شده است.

- شش غیر نظامی یمنی در حمله هوایی ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان به استان تعز واقع در جنوب غربی یمن جان باختند.

کد N1825614

وبگردی