آفتاب

کاخ سفید روسیه را در پی حمله «پتیا» تهدید کرد

کاخ سفید روسیه را در پی حمله «پتیا» تهدید کرد

کاخ سفید با متهم کردن روسیه به حملات سایبری سال گذشته میلادی، این کشور را به پیامدهای بین‌المللی برای این اقدام ادعایی تهدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر رسانه‌ای کاخ سفید، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، روسیه در ژوئن ۲۰۱۷، دست به بزرگ‌ترین حملات سایبری در تاریخ زده است.

دفتر رسانه‌ای کاخ سفید روسیه را به «مخرب‌ترین و پرهزینه‌ترین» حمله سایبری تاریخ متهم و اعلام کرد این حمله سایبری، که توسط ارتش روسیه انجام شده است، «غیر مسئولانه و بی‌قید و شرط پیامدهایی در عرصه بین‌المللی» برای مسکو خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است، باج‌افزار موسوم به «نوت پتیا» به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و میلیاردها دلار خسارت در قاره‌های اروپا، آسیا و آمریکا ایجاد کرد.

کاخ سفید همچنین می‌گوید این حمله سایبری روسیه «بخشی از تلاش‌های این کشور کنونی برای بی‌ثبات کردن اوکراین بوده و به وضوح دخالت کرملین را در مناقشه کنونی اوکراین نشان می‌دهد.»

همزمان، روز گذشته وزیر دفاع انگلیس مسکو را به دست داشتن در حملات سایبری ژوئن ۲۰۱۷ علیه اوکراین متهم کرد و هشدار داد که انگلیس بایستی خود را برای مقابله با چنین تهدیدهایی آماده سازد.

کد N1825571

وبگردی