آفتاب

تدارک پرترافیک‌ترین اسفند موسیقی ایران

تدارک پرترافیک‌ترین اسفند موسیقی ایران

اتفاقات موسیقی یک هفته اخیر حکایت از آن دارد که پرترافیک‌ترین اسفند ایران را از نظر برگزاری کنسرت پیش رو خواهیم داشت. ضمن اینکه اتفاقات دیگری چون عمل موفقیت‌آمیز رافائل میناسکانیان و حمایت موزیسین‌ها از علی کریمی از دیگر اتفاقات این هفته بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسیقی ایران در هفته گذشته شاهد تدارک گسترده‌ای از سوی اهالی موسیقی برای برگزاری کنسرت‌های آخر سال در اسفند ماه بود. کنسرت‌هایی که از کیهان کلهر و شهرام ناظری گرفته تا اکثر خوانندگان و گروه‌های پاپ و سنتی و کلاسیک و نواحی و بانوان را دربرمی‌گیرد.

اسفند ماه امسال قرار است کنسرت‌هایی چون احسان خواجه امیری، مانی رهنما، امید حاجیلی، چارتار، محسن یگانه، شهرام ناظری، گروه سون، هوروش بند، دارکوب، ماکان بند، محمد علیزاده، رضا یزدانی، فرزاد فرزین، رحیم شهریاری، محسن میرزازاده، گروه نیوش، کیهان کلهر و اردال ارزنجان، گروه کر شهر تهران، ناصر وحدتی، فریدون ناصحی، ارکستر و کر بل کانتو، گروه وزیری، ارکستر سمفونیک تهران، گروه نی‌کوبه، ارکستر گل‌های نوین، همنوازان فاخته، گروه بانوان آرنا، ارکستر سمفونیک رسانه هنر، میثم ابراهیمی، گروه سارنگ، هژیر مهرافروز، مهدی احمدوند، بهنام بانی، سینا سرلک، گروه بی‌حصار، ارکستر سرزمین خورشید و بسیاری کنسرت‌های دیگر  شود. این تعداد از کنسرت‌ها در اسفند ماه پیش رو نوید پر ترافیک‌ترین اسفند ایران را از نظر برگزاری کنسرت‌ها می‌دهد.

اتفاق دیگری هفته اخیر حوزه موسیقی، عمل جراحی مغز رافائل میناسکانیان بود که به خوبی انجام شد و این پیانیست پیشکسوت کشورمان پس از چند روز از بیمارستان پارس مرخص شد.

رافائل میناسکانیان حدود سه هفته قبل در یک سانحه رانندگی دچار آسیب مغزی شد که البته در زمان وقوع حادثه نشانه‌ای از آسیب مغزی تشخیص داده نشده بود؛ ولی از حدود یک هفته تا 10 روز بعد از این تصادف، آرام آرام علائم این آسیب مغزی نمایان شد و در بیمارستان پارس بستری و مورد عمل جراحی مغز قرار گرفت.

اتفاق جالب دیگر حوزه موسیقی مربوط به اکبر گلپایگانی ملقب به گلپا بود که به مناسبت 84 سالگی‌اش قطعه‌ای را با عنوان «راز و نیاز» منتشر کرد. گلپایگانی، خواننده موسیقی ایرانی که در بین مردم با عنوان‌هایی چون «گلپا» و «حنجره طلایی» معرف است قطعه «راز و نیاز» را با آهنگساز و تنظیم مسعود تدینی و ترانه محسن جعفری اجرا و ضبط کرده بود که در روزهای اخیر در فضای مجازی آن را منتشر کرد.

اما شاید جالب‌ترین اتفاق عرصه موسیقی واکنش بسیاری از اهالی موسیقی به برنامه این هفته نود بود؛ مناظره علی کریمی و محمدرضا ساکت (دبیرکل فدراسیون فوتبال) در برنامه 90 درباره فساد گسترده در فوتبال ایران واکنش‌های بسیاری را در میان چهره‌های شناخته شده اهالی موسیقی به به دنبال داشت.

محسن چاووشی، رضا صادقی، حمید عسگری، هانا کامکار، سینا سرلک، رایان شجریان، امید نعمتی، آرش فرهنگفر، عماد طالب‌زاده و برخی دیگر از موزیسین‌ها نیز در فضای مجازی حمایت خود را از علی کریمی با انتشار عکس‌ها و مطالب مختلفی اعلام کردند.

کد N1825491

وبگردی