آفتاب

۳۵۰ کارگاه دولتی سازمان فنی وحرفه‌ای به‌روز می‌شود

۳۵۰ کارگاه دولتی سازمان فنی وحرفه‌ای به‌روز می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از به‌روزرسانی ۳۵۰ کارگاه دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش ایلنا، «سلیمان پاک سرشت»، در آیین آغاز به روزرسانی تجهیزات کارگاه‌های آموزشی اتومکانیک سراسرکشور در استان هرمزگان با اعلام این خبر گفت: در این راستا بایستی از ظرفیت‌های موجود استفاده و برای اشتغالزایی از طریق مهارت‌آموزی سرمایه‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه در استان هرمزگان نیاز به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی باتوجه به جایگاه این استان بیشتر احساس می‌شود؛ اظهار داشت در همین راستا ارتقا و بهبود تجهیزات را در برنامه داریم که این مسیر را آغاز کرده‌ایم و تداوم خواهد داشت.

وی افزود: به روزرسانی کارگاه‌های آموزشی این سازمان در قالب همکاری‌های بین سازمانی و بین دستگاه‌ها بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: طرح به‌روزرسانی کارگاه‌ها، سرمایه‌گذاری بلندمدت است و این موضوع نشان می‌دهد که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی در بخش‌های مختلف دارای اهمیت است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این که مهارت مسأله آینده جامعه ماست و منحصر به امروز نیست، تصریح کرد: نهضت مهارت‌آموزی در کشور درحال شکل‌گیری است که توسعه اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

پاک سرشت گفت: با تکیه بر امکانات و فرصت‌هایی که مغفول مانده بود، این طرح را اجرا کرده‌ایم و ابتکار عملی با همکاری سازمان تملیکی صورت گرفته که انتظار می‌رود، دستگاه‌های دیگر هم همکاری بیشتری را با مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور داشته باشند تا تأکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه مهارت‌آموزی محقق شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه سال۱۳۹۷ سالی برای تقویت مهارت‌آموزی است بر استفاده از ظرفیت‌های توسعه‌ای استان هرمزگان تأکید کرد.

وی افزود: نیروی انسانی مهارتی مورد نیاز استان را بایستی تربیت کنیم و از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای تربیت نیروی ماهر و مورد نیاز از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم.

کد N1825474

وبگردی