آفتاب

پیشنهاد کاهش بودجه ساخت‌ و تجهیز مساجد و اماکن مذهبی رد شد

پیشنهاد کاهش بودجه ساخت‌ و تجهیز مساجد و اماکن مذهبی رد شد

در جلسه امروز شورای شهر تهران پیشنهاد کاهش بودجه ساخت و تجهیز مساجد و اماکن مذهبی رد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید خداکرمی در چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی بودجه فرهنگی هنری پیشنهاد داد از ردیف بودجه حمایت از تجهیز مساجد و اماکن مذهبی به ردیف آموزش و ترویج کارآفرینی در راستای حمایت از جوانان و استارت‌آپ‌ها اختصاص یابد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه ساخت مسجد بسیار حساس است گفت: متاسفانه هیچ لایحه‌ای به جوانان و نوجوانان اختصاص داده نشده است ساخت مسجد امری بسیار حساس است و اگر یک نفر راضی نباشد نمازش دچار مشکل خواهد شد. به نظر من 50 درصد بودجه مسجد باید کاهش یافته و یک ردیف جدا برای توانمندسازی جوانان و نوجوانان ا ختصاص یابد.

او ادامه د اد: این مساله هیچ ردیفی ندارد و بهتر است به جای ساخت مددسرا برای حمایت از معتادان که هیچ کدام ماهیت پیشگیری ندارند ردیف‌های بودجه‌ای در راستای پیشگیری از  اعتیاد در نظر بگیریم.

خداکرمی با تاکید بر اینکه در کشور ما وقف و نذر بسیار رواج دارد، گفت:‌ با توجه به وجود فرهنگ وقف و خیریه در کشور ما به نظر من مردم برای ساخت مساجد و اماکن مذهبی کمک می‌کنند بگذارید مردم کارشان را کرده و حمایت از جوانان و استارت‌آپ‌ها را در اولویت قرار دهیم.

در ادامه حسن رسولی به عنوان مخالف این پیشنهاد خداکرمی صحبت کرد و با تاکید بر اینکه رویکرد او را قبول دارد، گفت: در طرح توسعه شهری شهرداری برخی از مساجد را تخریب کرده و موظف است آنها را دوباره بسازد این ردیف بودجه توسط کمیسیون اجتماعی و فرهنگی تا جایی که امکان داشته، کاهش یافته است در نتیجه خواهش می‌کنم رای ندهید.

حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز با تاکید بر اینکه بودجه فرهنگی و اجتماعی توسط شهرداری قلع و قمع شده است گفت: شهرداری این ردیف را کاهش داده ما نیز آن را به اندازه کافی کاهش داده‌ایم.

خداکرمی پس از استماع نظرات مخالفت و موافق پیشنهاد خود را پس گرفت.

کد N1825280

وبگردی