آفتاب

صنعتگران خارجی و داخلی در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مشارکت فعال داشته باشند

صنعتگران خارجی و داخلی در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مشارکت فعال داشته باشند

صالحی‌نیا گفت: یکی‌از سیاست‌های محوری وزارتخانه این است که بتوانیم در تامین زنجیره ارزش افزوده از حداکثر ظرفیت داخلی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پنجمین همایش بین‌المللی خودرو صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، در خصوص مهم‌ترین برنامه حوزه صنعت خودروسازی کشور گفت: بنابر دستور رئیس‌جمهور مهم‌ترین برنامه ما نوسازی 202 هزار دستگاه خودرو فرسوده سنگین کشور در سال‌های آینده است که فاز اول آن بایستی سال بعد اجرا شود.

وی ادامه داد: امروز تمام خودروسازان داخلی و خارجی و همچنین فعالین حوزه قطعه سازی داخلی و خارجی در اینجا جمع هستند و من از همه آنها دعوت می‌کنم که با توجه به این نقشه راه ترسیم شده دولت برای نوسازی حمل و نقل  ناوگان عمومی و برای بالا بردن ارزش‌افزوده و تولید کشور نقش فعالی داشته باشند. خودروسازان و قطعه‌سازان خارجی نیز باید ظرفیت‌های صنعتگران داخلی را جدی بگیرند و در حوزه انتقال تکنولوژی و تولید مشترک بیشتر فعال باشند.

صالحی‌نیا ادامه داد: یکی‌از سیاست‌های محوری وزارتخانه این است که بتوانیم در تامین زنجیره ارزش افزوده از حداکثر ظرفیت داخلی استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: همکاری با برندهای بین‌المللی از نظر نرم‌افزاری، خدمات فنی- مهندسی مشترک در بخش صنعت و سرمایه‌گذاری مشترک و تامین نیازهای ماشین‌آلات تا به روزآوری آنها از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت است.

 

کد N1825002

وبگردی