آفتاب

حذف صدور کارت اشتغال از لایحه بودجه سال ۹۷

حذف صدور کارت اشتغال از لایحه بودجه سال ۹۷

نمایندگان مجلس با صدور کارت اشتغال از بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۷ مخالفت و آن را حذف کردند.

 به گزارش ایلنا، نمایندگان درنشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۷ با بند الحاقی ۲ تبصره ۱۸ این لایحه درخصوص صدور کارت اشتغال؛ با ۷۶ رأی موافق، ۱۰۱ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

گفتنی است نمایندگان و نماینده دولت در مجلس به جهت تامین منابع صدور کارت اشتغال از محل درآمد شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کردند، زیرا تاکید داشتند شرکت های وابسته به این وزارتخانه تنها صندوق‌های بیمه از جمله تامین اجتماعی، فولاد و عشایر را شامل می شود که برداشت از آنها برای صدور کارت اشتغال جایز نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پس از تصویب نشدن بند الحاقی مذکور از سوی مجلس، فاطمه حسینی نماینده مردم تهران پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد که با ۱۵۰ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه مورد نظر موافق نمایندگان قرار گرفت.   

بر این اساس بخش درآمدی بند الحاقی ۲ تبصره ۱۸ مبنی بر؛ "اعتبار مورد نیاز برای صدور کارت اشتغال تا سقف یکصد میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از محل درآمدهای شرکتهای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین می شود" حذف شد.

کد N1824937

وبگردی