آفتاب

کویت: جامعه جهانی همچنان با تهدیدهای تروریستی مواجه است

کویت: جامعه جهانی همچنان با تهدیدهای تروریستی مواجه است

وزیر خارجه کویت خواستار هماهنگی مشترک ائتلاف بین‌المللی ضدداعش برای تدوین استراتژی مقابله با گروه‌های تروریستی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، «شیخ صباح الخالد الاحمد الصباح» وزیر خارجه کویت امروز –سه‌شنبه- در افتتاحیه نشست وزرای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در کویت گفت که ‌به‌رغم تحولات مثبت و نتایج قابل توجه، جامعه بین‌المللی همچنان با تهدیدات مستقیمی از سوی گروه‌های تروریستی مسلح مواجه است.

وی افزود: «اکنون اهمیت بسیار دارد که ائتلاف ما افق‌های جدیدی در زمینه ادامه تلاش‌های بین‌المللی و هماهنگی‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم را خلق کند و استراتژی ائتلاف برای مقابله با گروه تروریستی داعش را توسعه دهیم و پیگیری کنیم».

وزیر خارجه کویت در این سخنرانی به عراق برای شکست تروریسم داعش در این کشور تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های این کشور برای پیگیری عاملان عملیات‌های تروریستی با موفقیت همراه باشد.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز با بیان اینکه ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در شکست داعش و بازپس‌گیری ۹۸ درصد از مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی موفق بوده است، تاکید کرد که پایان عملیات نظامی علیه داعش به معنای پایان قطعی این گروه تروریستی نیست.

تیلرسون همچنین گفت که بیش از سه میلیون نفر از کسانی که به دلیل تهاجم داعش مجبور به مهاجرت شده بودند، به خانه‌های خود بازگشتند.

وزیر خارجه آمریکا بر ضرورت ساخت مناطقی که از سوی گروه تروریستی داعش تخریب شده‌اند نیز تاکید کرد.

تیلرسون همچنین تاکید کرد که واشنگتن ۲۰۰ میلیارد دلار برای حمایت از تلاش‌ها در زمینه ثبات در مناطق آزاده شده از داعش در سوریه اختصاص می‌دهد.

 

کد N1824913

وبگردی