آفتاب

داعش، مصر را به حملات خونین تهدید کرد

داعش، مصر را به حملات خونین تهدید کرد

گروه تروریستی داعش در ویدیوئی تهدید کرد به عملیات مسلحانه خود در داخل صحرای سینا ادامه داده و همچنین تجمعات بزرگ و مراکز رای‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، همزمان با عملیات‌های نظامی ارتش مصر در صحرای سینا، گروه تروریستی «ولایت سیناء» ویدیوئی را منتشر کرد و در آن به مصری‌ها درباره مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری هشدار داد.

گروه «ولایت سیناء» با «شرک» خواندن انتخابات ریاست‌جمهوری مصر که ماه مارس برگزار خواهد شد، تهدید کرد که تجمعات بزرگ در ایام رای‌گیری را هدف قرار خواهد داد.

این گروه تروریستی در این ویدیو مدعی شده که «عمر ابراهیم الدیب» یکی از سربازانش است و او را برای تشکیل گروهکی جهت انجام عملیات مسلحانه در قاهره، به این شهر اعزام کرده است ولی او در درگیری‌ با نیروهای امنیتی مصر کشته شد.

عمر ابراهیم الدیب، فرزند «ابراهیم الدیب» از رهبران اخوان‌المسلمین مصر است که دولت قاهره آن را گروهی تروریستی معرفی کرده است.

ارتش مصر، صبح جمعه گذشته عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه عناصر تروریستی در صحرای سینا با هدف کنترل بر گذرگاه‌های خارجی، مقابله فراگیر با تروریسم و عملیات‌های خرابکارانه آغاز کرده است.

گروه «ولایت سیناء» از مدت‌ها پیش که با داعش بعیت کرده، حملات مسلحانه خود علیه نیروهای امنیتی مصر را تشدید کرده است.

کد N1824796

وبگردی