آفتاب

تفاهم‌نامه همکاری ایران و ژاپن در حوزه سلامت امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری ایران و ژاپن در حوزه سلامت امضا شد

باموافقت سازمان برنامه وبودجه تفاهم نامه وزارت بهداشت و جایکا در خصوص تامین مالی تجهیزات بیمارستانی در قالب کمک بلاعوض به ارزش یک میلیاردو۵۳۷ین ژاپن،معادل۵۱۷میلیارد و۸۰۰میلیون ریال امضا شد.

به گزارش ایلنا، با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور تفاهم‌نامه بین وزارت‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرجعیت‌ملی سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) درباره تامین مالی تجهیزات‌بیمارستانی در قالب کمک بلاعوض به ارزش یک‌میلیارد و ۵۳۷ ین ژاپن، معادل۵۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه که امروز امضا شد، مسیر را برای ورود تکنولوژی روز و نوین ژاپن به بازار ایران که منافع دو کشور را تامین خواهد کرد، باز کرده است. پیشینه این پروژه به مذاکرات نخست وزیر ژاپن و رییس جمهور محترم ایران در مورد نحوه همکاری در بخش بهداشت و سلامت بازمی گردد.

پیرو مذاکرات انجام شده، مطالعات مقدماتی جایکا از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و براساس مطالعات انجام شده، پروژه تدوین شد. شروع همکاری‌های فنی در قالب این تفاهم نامه‌ نامه براساس فرم درخواست همکاری های ارسال شده توسط وزارت بهداشت و با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور و تایید وزارت امور خارجه صورت گرفت و هدف از آن تقویت زیرساخت های اجتماعی جمهوری اسلامی ایران برای تامین تجهیزات پزشکی شامل تجهیزات تشخیصی تصویری و سیستم های آنژیوگرافی، به دو بیمارستان امام حسین (ع) و آرش در جهت توسعه خدمات تشخیصی زودهنگام بیماری های سرطان و قلبی،عروقی است.

ارزش مالی این تفاهم نامه، یک میلیارد و ۵۳۷ ین ژاپن، معادل۵۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است که به عنوان کمک بلاعوض تامین خواهد شد. با امضای این تفاهم نامه، دولت ایران و ژاپن نه تنها گام مهمی را در راستای تقویت دو جانبه برداشته اند، بلکه مسیر را برای ورود تکنولوژی روز و نوین ژاپن به بازار ایران که منافع دو کشور را تامین خواهد کرد، باز کرده اند.

سازمان برنامه و بودجه کشور مرجعیت ملی سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.

کد N1824699

وبگردی