آفتاب

دفاع ترامپ از تصمیمش درباره قدس/تکرار اتهام‌های واشنگتن درباره ایران/ احتمال سفر تیلرسون به اراضی اشغالی

دفاع ترامپ از تصمیمش درباره قدس/تکرار اتهام‌های واشنگتن درباره ایران/ احتمال سفر تیلرسون به اراضی اشغالی

دفاع رئیس‌جمهوری آمریکا از تصمیم خود درباره قدس، فرافکنی وزیر دفاع آمریکا درباره نقش ایران در منطقه و کشته شدن ۹ نفر از اعضای یک خانواده در نتیجه حملات هوایی ائتلاف عربی در یمن، از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تصمیم خود درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل،  گفت: «از این تصمیم خود هرگز پشیمان نیستم؛ چرا که تصمیم درباره قدس یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سال نخست ریاست‌جمهوری‌ام بوده است.»

- «مایکل اورن» معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در امور دیپلماسی گفت که آمریکا دیگر بازیگر اصلی در منطقه نیست و اهرم نفوذی در سوریه ندارد.

- «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا طی اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران، مدعی شد که این کشور پشت تمام بحران‌های فراروی منطقه خواه در یمن یا سوریه قرار دارد.

-کره جنوبی امروز –دوشنبه- اعلام کرد که به دنبال برقرار کردن دیدارهای مجدد خانواده‌های دور افتاده دو کره و کاهش تنش‌ها با پیونگ یانگ است.

- رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا ممکن است در بحبوحه شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه، به فلسطین اشغالی سفر کند.

- منابع یمنی از کشته شدن ۹ نفر از اعضای یک خانواده در حمله هوایی عربستان به منزلی مسکونی در استان الحدیده واقع در غرب یمن خبر دادند.

- «لوان جاگواریان» سفیر روسیه در تهران گفت که هیاتی از «روس‌اتم» در حال انجام رایزنی‌هایی در ایران برای تغییر سایت هسته‌ای فردو است.

- «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در واکنش به ادعای غربی‌ها درباره برنامه موشکی ایران، گفت: «آنهایی که برنامه موشکی ایران را ثبات‌زدا می‌بینند، باید برای حرف خود استدلالی داشته باشند.»

 

کد N1824420

وبگردی