آفتاب

خسارت مالی فراوان در پی آتش‌سوزی در بازار بزرگ

خسارت مالی فراوان در پی آتش‌سوزی در بازار بزرگ

شهردار قلب طهران گفت: آتش‌سوزی سرای پوشاک حامد در بازار بزرگ تهران، به هیچ‌کس آسیب جانی نرساند ولی خسارات مالی زیادی برجای گذاشت.

به گزارش ایلنا، حسین محسنی با اشاره به آتش سوزی سرای پوشاک حامد در کوچه حمام چال واقع در بازار بزرگ گفت: آتش‌سوزی  ساعت ۱:۴۰ دقیقه بامداد روز یکشنبه ۲۲ بهمن ماه ۹۶  به سامانه ۱۲۵ اعلام  شد که بلافاصله با هماهنگی‌های لازم از سوی مدیریت شهری، نیروهای منطقه ١٢ و آتش‌نشانان راهی محل آتش‌سوزی شدند.

او ادامه داد: آتش‌سوزی در طبقه سوم یک پاساژ پوشاک و از یکی از مغازه‌های فروش پوشاک آغاز شده بود و با توجه به وجود مواد قابل اشتعال و پارچه‌ای فراوان در محل، امکان سرایت به پاساژهای اطراف نیز وجود داشت.

محسنی در تشریح عملیات اطفال  حریق تصریح کرد: نیروهای امدادی بی‌درنگ با بریدن قفل‌های ورودی پاساژ و کرکره‌های هم سطح معبر و نیز از طریق پشت‌بام و با بستن دستگاه تنفسی، وارد کانون آتش‌سوزی در این پاساژ شده و بلافاصله با کشیدن چندین رشته لوله آبرسان از خیابان خیام و نیز شیرهای هیدرانت نصب شده داخل بازار تهران، عملیات مهار شعله‌های آتش را شروع کردند با همکاری عوامل مدیریت شهری با آتش‌نشانان موفق شدیم در مدت زمان مناسبی آتش‌سوزی را مهار و از گسترش آن به سایر بخش‌ها و پاساژهای اطراف جلوگیری کنیم.

شهردار قلب تهران درباره علت حادثه گفت: بررسی‌ها برای یافتن علت این آتش‌سوزی و همچنین برآورد میزان خسارت وارده را شروع شده است. از کسبه و شهروندان می‌خواهیم بحث ایمنی را که مدیریت‌شهری به جد به دنبال احقاق آن است مورد توجه قرار داده تا از بروز این اتفاقات ناگوار جلوگیری به عمل آید.

او در پایان خاطرنشان کرد: این آتش‌سوزی خوشبختانه به هیچ‌کس آسیب جانی نرساند ولی خسارات مالی زیادی برجای گذاشت.

کد N1824350

وبگردی