آفتاب

تاکید معاون نخست‌وزیر گرجستان به گسترش مناسبات با ایران در همه زمینه‌ها

تاکید معاون نخست‌وزیر گرجستان به گسترش مناسبات با ایران در همه زمینه‌ها

مراسم پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور و استقبال جمع کثیری از ایرانیان مقیم، مقام‌های گرجی، ایرانشناسان، دانشجویان و علاقمندان به فرهنگ و تمدن ایران زمین طی مراسم باشکوهی در محل سفارت کشورمان در تفلیس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، میخائیل جانلیدزه معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه به عنوان مهمان افتخاری در این مراسم حضور یافت. زالکانیانی قائم مقام وزارت خارجه این کشور نیز از دیگر مهمانان شرکت‌کننده در این مراسم بود.

در ابتدای مراسم پس از پخش سرود ملی هر دو کشور، سید جواد قوام شهیدی، سفیر ایران در گرجستان با اشاره به سابقه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دستاوردهای حاصل از انقلاب را در زمینه‌های مختلف برشمرد و نقش ایران را در مبارزه با تروریسم و تعهد به ادامه مبارزه تا خشکاندن ریشه‌های این پدیده شوم، بسیار موثر دانست.

وی در خصوص اولویت‌های سیاست خارجی ایران در تقویت و تحکیم روابط با سایر کشورها به ویژه همسایگان، از گسترش روابط با گرجستان و حمایت کشورمان از تمامیت ارضی این کشور سخن گفت و به گوشه‌هایی از توسعه روابط دوجانبه به خصوص در سال گذشته میلادی، نظیر رفت و آمدهای مقامات عالی دو کشور، برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی و امضای توافقنامه‌های همکاری در زمینه‌‌‌های مختلف، افزایش قابل توجه گردشگران و رشد ۳۸ درصدی حجم روابط تجاری اشاره کرد.

اهمیت کریدور شمال – جنوب و نقش کلیدی ایران و گرجستان در خلیج فارس و دریای سیاه در مسیر انتقال کالا و انرژی در جهان نیز از دیگر مواردی بود که سفیر ایران به آن پرداخت.

میخائیل جانلیدزه معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه گرجستان نیز در سخنان خود ضمن اشاره به سابقه فرهنگی و تاریخی دو کشور، ایران و گرجستان را دو همسایه قدیمی دانست و همکاری دو کشور پس از استقلال گرجستان را در زمینه‌های مختلف، خوب توصیف کرد.

وی با اشاره به ارتباطات مردمی دو طرف، ضمن استقبال از افزایش سفرهای ایرانیان به گرجستان، آن را قابل توجه خواند و ابراز امیدواری کرد که روابط در حوزه‌های مختلف، توسعه بیشتری پیدا کند.

کد N1824344

وبگردی