آفتاب

هاشمی: کارآمدی، مشروعیت نظام را تثبیت می‌کند

هاشمی: کارآمدی، مشروعیت نظام را تثبیت می‌کند

رییس شورای شهر تهران گفت:‌آنچه مشروعیت نظام را تثبیت می‌کند، کارآمدی نظام است و مردم ایران استحقاق آزادی و آبادی را دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم. شعار اصلی مردم در انقلاب اسلامی استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود و هنوز هم این شعار به خوبی از سوی مردم مطرح است و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران به استقلال و عدم دخالت خارجی در امور کشور بسیار حساس هستند، اظهار داشت: مردم ایران آزادی خود را با انتخابات‌هایی که تقریبا هر ساله برگزار می‌شود و مسئولان به صورت مستقیم و غیرمستقیم انتخاب می‌شوند، حفظ کردند و نمی‌گذارند دست بیگانگان به کشور برسد.

فرزند مرحوم آیت الله هاشمی درباره نظر ایشان درباره انقلاب و کارآمدی انقلاب تصریح کرد: هدف آیت الله هاشمی عدم صدمه به جمهوری اسلامی و ایذان بود و مشروعیت نظام را با کارامدی نظام یکی می‌دانستند.

هاشمی ادامه داد: آنچه مشروعیت نظام را تثبیت می‌کند، کارآمدی نظام است و مردم ایران استحقاق آزادی و آبادی را دارند.

وی با بیان اینکه امروز همراه با مسئولان و پرسنل شهرداری و شورای شهر در راه‌پیمایی امروز شرکت کرده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی است که ریشه در انساندوستی و فرهنگ ایرانی و اسلامی ملت ما دارد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم ما شهدا داده و خون دلهای بسیاری برای برپایی و حفظ جمهوری اسلامی خورده‌اند، ابراز داشت: مردم ایران به ۲۲ بهمن حساسیت ویژه‌ای دارند و بدون توجه به اختلافات سیاسی در راهپیمایی شرکت می‌کنند که پیامش به دنیا حفظ استقلال سیاسی است و به کسی اجازه دخالت خارجی را نمی‌دهند.

هاشمی با اشاره به انتخابات‌های سالهای گذشته بیان کرد: امیدواریم کارآمدی نظام افزایش یابد و مردم حس کنند که مسئولان می‌توانند مشکلاتشان را حل کنند. امیدواریم مسئولان صحبت‌های مردم را شنیده و درجهت حل آنها حرکت کنند.

کد N1824200

وبگردی