آفتاب
در نشست خبری فیلم سینمایی کارکثیف مطرح شد:

بیکاری مشکل ساده‌ای نیست/ انتقاد از وضعیت دوران احمدی نژاد

بیکاری مشکل ساده‌ای نیست/ انتقاد از وضعیت دوران احمدی نژاد

جلسه پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «کار کثیف» با حضور خسرو معصومی کارگردان فیلم و عوامل عصر شنبه 21 بهمن در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار ایلنا،خسرو معصومی کارگردان فیلم کارکثیف درباره اینکه این فیلم به مسئله اشتغال می پردازد و تلاش کردم  در بخشی از فیلم  دوران احمدی‌نژاد و روحانی را مقایسه کنم گفت: عملکرد محمود احمدی نژاد ضررهای بسیاری داشت.از دوست جوانی که از هر نظر شرایط دارد می‌پرسم چرا ازدواج نمی کنی؟ او شرایط اجتماع را دلیل این اتفاق می‌داند.  همه ما گرفتاریم و با سختی فیلم می‌سازیم و  باید در فیلم‌هایمان به این مشکلات اشاره کنیم نمی‌خواهم در مورد موضوعات حاشیه‌ای حرف بزنم ولی باید بدانیم بیکاری  مشکل ساده ای  نیست. و من می خواستم با این فیلم و این پایان در مورد این فاجعه اجتماعی حرف بزنم.

وی ادامه داد : من می‌گویم همه چیز به دلیل شرایط جامعه است. ما در جامعه اخلاق‌مدار زندگی می‌کنیم و باید بدانیم همسایه کناری  ما گرسنه است. عده‌ای در جامعه زیاد می خورند  و عده دیگری سختی می‌کشند. من می‌خواستم تاثیر این مشکل بر زندگی ها را نشان دهم.

وی ادامه داد :زمانی که فیلمنامه را می‌نوشتم و داستانش را تعریف کردم، می‌گفتند بی‌خیال شو. داستان پسری که عرق می‌فروشد ممیزی  دارد اما  من گفتم اسم فیلم را «کار کثیف» می‌گذارم و می‌دانم می‌توان نمایش‌اش داد.

معصومی با اشاره وضعیت اکران فیلمها گفت : من نمی توانم فیلمهای بسازم که فقط مخاطب بخندد  تماشاگر با تماشاگر فرق دارد و وظیفه ما فقط پول در آوردن نیست و باید تماشاگر تربیت کنیم.

کارگردان فیلم خرس با انتقاد از اکران نشدن فیلم خرس گفت : در مورد فیلم خرس هم اولین باری که شورای نمایش فیلم را دید پروانه گرفت که به جشنواره امد. طلاب حتی خرس را دیدند و آن‌ها هم گفتند هرکس مخالف است بگویید ما با آنها حرف بزنیم.  از من می‌پرسند فیلم ضد جنگ است و من می گویم مگر شما طرفدار جنگ هستید؟ من حق دارم از تنفر خودم از جنگ صحبت کنم.

کد N1824145

وبگردی