آفتاب

وزیر بهداشت چشمان ۴ بیمار رودانی را رایگان جراحی کرد

وزیر بهداشت چشمان ۴ بیمار رودانی را رایگان جراحی کرد

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با حضور در کلینیک چشم پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت روستای آبنما شهرستان رودان شماری از بیماران را ویزیت کرد و ۴ عمل جراحی چشم نیز انجام داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی با حضور در کلینیک چشم پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت روستای آبنما رودان، 4 عمل جراحی چشم (آب مروارید) را به صورت رایگان انجام داد.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شعبه شرق کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کاروان نورآوران سلامت از نهم دی ماه 96 در هنرستان کشاورزی علی ابن ابیطالب(ع) رودان مستقر شده و تاکنون به پنج هزار و 573 بیمار در بخش چشم پزشکی و دندانپزشکی خدمات درمانی ارائه کرده است.

«سعید زرینی» افزود: در طی مدت فعالیت این کلینیک خیریه در شهرستان رودان سه هزار و 829 نفر در بخش چشم پزشکی و یک هزار و 744 نفر در بخش دندانپزشکی از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: عمل آب مروارید چشم در اتاق عمل سیار کلینیک انجام می‌شود و عمل‌های انحراف چشم، افتادگی پلک و مجاری اشکی از دیگر خدمات این بنیاد خیریه به بیماران در مناطق روستایی محروم و کم برخوردار است.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شعبه شرق کشور خاطر نشان کرد: انجام 124 عمل جراحی چشم و تجویز بیش از یک هزار و 800 عینک برای بیماران در شهرستان رودن از دیگر خدمات رایگان این کلینیک است.

زرینی افزود: در بخش دندانپزشکی نیز خدماتی از جمله ترمیم دندان، جرم‌گیری و کشیدن دندان به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
وی با اشاره به این‌که همه خدمات درمانی در بخش چشم پزشکی و دندانپزشکی در این کلینیک شامل ویزیت، دارو، انجام عمل جراحی و دریافت عینک به صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: روزانه یک چشم پزشک، یک بینایی‌سنج و دو دندانپزشک با حضور در کلینیک، بیماران را ویزیت می‌کنند.

زرینی خاطرنشان کرد: بنیاد نورآوران سلامت تا پایان اسفند ماه 96 به بیش از 3000 نفر در بخش دندانپزشکی و چهار هزار و 500 نفر در بخش چشم پزشکی خدمات درمانی ارائه می‌کند و از زمان آغاز فعالیت این کلینیک خیریه در رودان، 10 چشم پزشک، 10 بینایی سنج و 20 دندانپزشک عمدتاً از شهرهای مشهد و تبریز با حضور در این شهرستان به بیماران خدمات درمانی ارائه کرده‌اند.

کد N1823911

وبگردی