آفتاب

حریق در منزل مسکونی دو طبقه

حریق در منزل مسکونی دو طبقه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از حریق در یک ساختمان دو طبقه و مصدومیت دو نفر خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت 2:58 بامداد امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی در خیابان مشیریه میدان رشدیه خیابان انصافی به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی تهران اطلاع داده می‌شود.

او با بیان اینکه بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند خاطرنشان کرد: محل آتش‌سوزی یک منزل دو طبقه قدیمی به وسعت حدودا 100 متر بود که طبقه اول به وسعت 50 متر بود و تقریبا در راه‌پله‌ها و سطح پشت‌بام نیز تعداد زیادی انواع پرنده نگه‌داری می‌شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: آتش در سطح پشت بام اتفاق افتاده بود و کاملا شعله‌ور شده بود و از طریق راه‌پله‌ها به طبقه اول هم سرایت کرده بود . زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند دود زیادی حاصل از آتش‌سوزی در سطح پشت‌بام به دو ساختمان چهارطبقه مجاور هم سرایت کرده بود و تعدادی از ساکنان در وضعیت بسیار ناایمن قرار داشتند.

ملکی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با ورود به ساختمانی که دچار حریق شده بود مشغول خاموش کردن آتش‌ شده و گروه‌های دیگر به ساختمان‌های مجاور رفته و افراد محبوس در آتش را خارج کردند.

او ادامه داد: در منزل دو طبقه یک پدر و پسر 70 و 40 ساله حضور داشتند که پسر 40 ساله هنگامی که سعی کرده بود آتش‌ را خاموش کند از ناحیه هر دو دست دچار سوختگی شده بود و زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند این مرد از لبه پشت‌بام آویزان و در آستانه سقوط بود آتش‌نشانان نیز به توسط نردبان به پایین منتقل کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه 15 نفر از سه ساختمان توسط آتش‌نشانان خارج شدند گفت: در این حادثه دو نفر مصدوم شدند که یکی از آنها همان آقای 40 ساله بود و دیگری خانم 50 ساله‌ای بود که در طبقه چهارم یکی از ساختمان‌های مجاور دچار دودگرفتگی شده بود که این دو نفر به عوامل اورژانس تحویل داده شدند اما متاسفانه تمام پرندگانی که درا ین منزل حضور داشتند براثر آتش‌سوزی یا دود ناشی از آن از بین رفته بودند.

ملکی تصریح کرد: آتش خاموش و محل ایمن‌سازی شده و در ساعت 5:08 بامداد عملیات به پایان رسید.

کد N1823833

وبگردی