آفتاب

تجمع کارگران آرمان شفق وارد روز چهارم شد/کارفرما:به زودی مطالبات پرداخت می‌شود

تجمع کارگران آرمان شفق وارد روز چهارم شد/کارفرما:به زودی مطالبات پرداخت می‌شود

بیش از ۱۰۰ کارگر کارخانه «فولاد شفق» در تاکستان، روز پنجشنبه (۱۹ بهمن ماه) برای چهارمین روز اعتصاب کردند.

تجمع‌کنندگان به خبرنگار ایلنا گفتند: از یک هفته پیش تاکنون ۴ مرتبه دست به تجمع زده‌ایم و تا زمان پرداخت مطالباتمان هم به تجمع ادامه خواهیم داد.

یکی از کارگران «فولاد شفق» گفت: از آبان ماه تاکنون مزدی به ما پرداخت نشده و بیمه ما دچار مشکلاتی است. در عین حال معوقات مزدی مربوط به کارفرمای سابق‌مان را هم دریافت نکرده‌ایم.

تجمع‌کنندگان گفتند: تقریبا از مرداد ماه سال جاری مدیریت این واحد صنعتی به یک شرکت پیمانکاری (برای مدت یکسال) واگذار شده است. جدا از معوقات مزدی کارگران شاغل، تعداد زیادی از همکارانمان که با سوابق کاری بالا همزمان با ورود کارفرمای جدید تعدیل شده‌اند، هنوز مطالبات خود را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند.

به گفته این کارگران؛ در تجمعاتی که کارگران فولاد شفق در ماه‌های قبل داشته‌اند، مسئولان وعده دادند که به زودی مطالبات مزدی پرداخت خواهد شد، اما آنها همچنان چشم انتظار تحقق وعده مسئولان و کارفرمای خود هستند تا در پایان سال بتوانند از شرمندگی خانواده خود درآیند.

کارگران فولاد شفق با اشاره به پایان سال و زمان پرداخت عیدی و سنوات پایان سال گفتند: همانطور که ماه‌هاست مزدی به ما داده نشده، گویا خبری از عیدی نیز نیست و کارفرمای جدید قصد دارد با وعده‌ سال را به پایان ببرد و با فرارسیدن تعطیلات؛ رسیدگی به مشکل ما را همچنان مسکوت بگذارد.

مطالبات کارگران به زودی پرداخت می‌شود

اما «کرمی» عضو هیئت مدیره شرکت آرمان شفق تاکستان با تکذیب خبر اعتراض کارگران این واحد تولیدی گفت: تجمع اعتراضی در کار نبوده و کارگران با جمع شدن در کارخانه منتظر دیدار من بودند.

او با بیان اینکه کارگران این کارخانه در آستانه سال نو به دنبال مطالبات به حق خود هستند، افزود: در حال حاضر دوماه مطالبات مزدی کارگران پرداخت نشده که به زودی پرداخت می‌شود.

کد N1823715

وبگردی