آفتاب

چند نکته درباره فواید اسکی فضایی یا الپتیکال

چند نکته درباره فواید اسکی فضایی یا الپتیکال

هنگامی که شما به ورزشگاه می روید، احتمالا چندین تجهیزات ورزشی هوازی، از جمله تردمیل، دوچرخه های ثابت و دیگر لوازم ورزشی را خواهید دید.

یکی دیگر از قطعه های محبوب دستگاه اسکی فضایی یا الپتیکال است. آنها نه تنها در اکثر ورزشگاهها موجود هستند، بلکه در خانه نیز استفاده می شوند. برای استفاده از اسکی فضایی، باید با دست های خود دستگیره ها را گرفته و پاهای خود را بر روی پدال قرار دهید و شروع به حرکت کنید، به این ترتیب پاهای خود را در یک حرکت عقب و جلو حرکت دهید. به غیر از سهولت استفاده از آنها، این دستگاه ها دارای طیف وسیعی از مزایای اضافی است.

ظرفیت هوازی یک جنبه بسیار مهم تناسب اندام است. اگر آن بالا است، پس شما قادر خواهید بود برای مدت طولانی فعالیت ها را بدون خستگی انجام دهید. یکی از فواید اسکی فضایی این است که به افزایش ظرفیت هوازی شما کمک می کند تا میزان ضربان قلب شما را افزایش داده و باعث افزایش تعریق شما می شود. فقط 20 تا 30 دقیقه سه یا چند روز در هفته کافی است تا تناسب اندام خود را با االپتیکال افزایش دهید.
بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های استخوانی و مفصلی مانند عارضه های رباط پا، پوکی استخوان و آرتروز یا کسانی که از چنین بیماری هایی رنج می برند می توانند از آموزش اسکی فضایی بهره مند شوند، زیرا تاثیر زیادی روی مفاصل نمی گذارد. در حالی که پای شما برای زمان زیادی بر پدال اسکی فضایی است، هیچ تأثیری ندارد که باعث شود شما دچار صدمه در ناحیه زانو و مفاصل خود شوید. اسکی فضایی یا الپتیکال یک لوازم ورزشی امن تر برای افراد مختلف، از جمله افراد سالمند، بازیابی کسانی که جراحی زانو انجام دادند، ورید های واریسی یا  افراد چاق باشد.

هنگامی که شما در حال تمرین بر روی تردمیل هستید، شما کالری را می سوزانید و عضلات پاهای خود را تقویت می کنید. با این حال، هنگامی که شما ازاسکی فضایی استفاده می کنید، می توانید بدن فوقانی و پایین را در همان زمان به چالش بکشید. اسکی های فضایی، عضلات پاها، سینه، شانه، پشت و دستها را به چالش می کشد. با استفاده از این دستگاه، شما می توانید یک تمرین برای تمام بدن را به مدت 20 دقیقه انجام دهید.
اسکی فضایی از عضلات زیادی در پاها استفاده می کند که این منطقه ای است که بسیاری از مردم می خواهند هدف قرار دهند. برای تمرین موثر پاها، دست های خود را روی دستگیره های مرکزی قراردهید و فقط از پاهای خود برای حركت دادن پدال استفاده كنید. برای اضافه کردن تغییرات کمی به این، می توانید جهت پدال ها را تغییر دهید، که پای شما را به چالش می کشد.
با توجه به نشریات بهداشتی هاروارد، شما می توانید تا حدود 400 کالری را در 30 دقیقه تمرین بسوزانید و بر اساس یک برنامه منظم ورزشی و هوازی می توانید نتایج قابل قبولی با اسکی فضایی بگیرید. شدت تمرین شما نیز بر میزان کالری که سوزانده می شود، تأثیر می گذارد، بنابراین مقاومت دستگاه را افزایش دهید تا میزان انرژی مصرف شده در جلسات تمرینی افزایش یابد و این باعث افزایش بیشتر کالری سوزی و در نتیجه باعث کاهش وزن شما می شود.
کد N1823511

وبگردی