آفتاب

پخش مستندی از امیر نادری در شبکه مستند/در جستجوی گم‌شده‌های بحبوحه انقلاب+تیزر

پخش مستندی از امیر نادری در شبکه مستند/در جستجوی گم‌شده‌های بحبوحه انقلاب+تیزر

شبکه مستند سیما در چهارمین قسمت از مجموعه «گنجینه» فیلم «جستجو» ساخته امیر نادری را برای پخش درنظر گرفته است.

به گزارش ایلنا، این فیلم، مستندی تلخ و تاریک است که به جستجوی گمشدگان جریانات انقلاب می‌رود، «جستجو» سال 58 در تهران تصویربرداری شده و درباره جوانانی است که در بحبوحه انقلاب بین ١٧ شهریور ٥٧ تا پیروزی انقلاب از خانه‌هایشان خارج شدند و دیگر بازنگشتند. 

حنیف شهپرراد تهیه‌کننده روایت این مستند، گفت: این فیلم سیاه و سفید از خانواده‌هایی می‌گوید که منتظر فرزندان خود هستند و آنچه برای امیر نادری مهم بوده در خانه‌هایی است که جوانی از آن‌ها خارج‌شده و برنگشته‌اند.

به گفته این تهیه‌کننده، روایت این مستند به‌صورت گفت‌وگو با مردم است و نریشن ندارد.  

شهپرراد گفت: امیر نادری سال‌ها بعد «جستجوی 2» را هم‌ ساخت، مستندی که به موضوع «مفقودین جنگ» پرداخته است.

امیر نادری زادهٔ ۷ خرداد ۱۳۲۴ از کارگردانان اثرگذار و مهم سینمای ایران است، نادری از کودکی در سالن سینما و تئاتر کار می‌کرد و با دیدن فیلم و نمایش، خواندن نقد فیلم و معاشرت با منتقدان، به‌طور خودآموخته وارد عالم سینما شد.

او در ابتدا به‌عنوان عکاس در چند فیلم مهم سینمای ایران کارکرد و سال ۱۳۵۰ اولین فیلمش خداحافظ رفیق را کارگردانی کرد. توجه جشنواره‌های جهانی با فیلم دونده و آب، باد، خاک به او جلب شد. «دونده» او از سوی تعدادی از منتقدان در فهرست یکی از اثرگذارترین فیلم‌های ربع قرن اخیر معرفی‌شده است.

مجموعه «گنجینه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد در ۲۶ قسمت حدود یک‌ساعته پخش می‌شود و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را برعهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی ارج تدوینگر این مستند هستند.

این برنامه که چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود، امشب استثنائا ساعت 8:30 دقیقه پخش خواهد شد.

حجم ویدئو: 5.27M| زمان ویدئو: 00:00:59
دانلود فایل ویدئویی
کد N1823448

وبگردی