آفتاب

بهره برداری از ۳۲۰ طرح دام و طیور در دهه فجر

بهره برداری از ۳۲۰ طرح دام و طیور در دهه فجر

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاوزری گفت: در دهه مبارک فجر امسال از مجموع حدود سه هزار و ۵۰۰ طرح کشاورزی به بهره برداری رسیده در کشور ۳۲۰ طرح مربوط به دام و طیور است.

به گزارش ایلنا، حسن رکنی معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاوزری در بندر گناوه اظهار کرد: برای اجرای این طرح ها بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که در افزایش مواد پروئتینی، غنی سازی سبد و ایجاد امنیت غذایی نقش و اثرگذاری خوبی برای مردم ایفا می کند.

وی اظهارکرد:دراستان بوشهردرزمینه نخیلات، آبزی پروری و تولید محصولات آبزیان فعالیت های خوبی انجام و بدلیل مرز طولانی با خلیج فارس این امکان وجود دارد که بخشی از محصولات سبزی و صیفی صادر و زمینه ارزش افزوده و ارزآوری فراهم شود.

آغاز عملیات اجرایی نخستین کارخانه جوجه کشی استان بوشهر

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین کارخانه جوجه کشی استان بوشهر در بخش ریگ شهرستان گناوه گفت:در زمینه صنعت طیور شرایط و زیرساخت های خوبی درکشور مهیا شده و به لحاظ تولیدات گوشت و طیور در ردیف هفتمین کشور دنیا قرار داریم .

حسن رکنی افزود: زیرساخت های ایجاد شده درکشور این امکان را فراهم خواهد کرد تا در عرصه های بین المللی ورود پیدا کنیم .

وی گفت: با زیرساخت های فراهم شده نیازی به احداث جوجه‌کشی جدید در کشور وجود ندارد اما به لحاظ پراکندگی مناسب نیست .

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: در همین راستا احداث یک کارخانه جوجه کشی در استان بوشهر با توجه به سختی و آسیب های زیادی که برای تامین جوجه یک روزه واحدهای گوشتی در این منطقه متحمل می شدند ضروری بود .

فرماندار گناوه هم گفت: این واحد در زمینی به مساحت یک هکتار و با ظرفیت ۱۷ میلیون قطعه در سال و میزان سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به میمنت گرامیداشت دهه فجر آغاز که زمینه اشتغال ۴۵ نفر را فراهم می کند.

سیدعلی پاک نژاد افزود: این شهرستان در کنار تجارت و دریانوردی و گردشگری در زمینه های آبزی پروری و تولید مرغ و گوشت سفید در استان بوشهر ایفای نقش می کند.

وی گفت: شهرستان گناوه در زمینه تولید پرورش میگو در استان بوشهر رتبه نخست و گوشت سفید در رتبه دوم قرار دارد.

عملیات اجرایی احداث اورژانس ۱۱۵ جاده ای بخش ریگ از دیگر طرح هایی بود که باحضور معاون وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

زمین و تکمیل ساختمان این طرح توسط خیرین بندر ریگ تقبل شده است.

افتتاح و آغاز اجرای سه طرح کشاورزی در دشتستان

همزمان با دهه مبارک فجر ۲ طرح کشاورزی در دشتستان بهره برداری و عملیات اجرایی یک واحد پرواربندی گوساله نیز در آیینی با حضور معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاوزری آغاز شد.

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاوزری گفت: در دشتستان قابلیت های بخش کشاورزی در حوزه زراعت و باغبانی و دام و طیور بسیار است.

حسن رکنی افزود: در شهرستان دشتستان استعدادهای خوبی در زمینه تولید فراهم است و امید داریم با برنامه ریزی صورت گرفته و همکاری مسئولان شاهد شکوفایی خیلی خوبی برای این شهرستان در حوزه کشاورزی باشیم.

وی ادامه داد: دسترسی استان بوشهر به دریا قابلیت بالایی است تا ما بخشی از محصولاتی را که بیش از نیاز استان است از این طریق به دیگر کشورها صادر کنیم.

رکنی بیان کرد: باید قابلیت هایی که باعث افزایش صادرات می شود از جمله بسته بندی مناسب محصولات مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در این آیین کارخانه تولید خوراک دام و طیور با ظرفیت تولیدی پنج تن در ساعت خوراک کامل و ۱۰ تن در ساعت کنسانتره با اعتباری بالغ بر ۲۵میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

همچنین گلخانه سبزی و صیفی به مساحت هشت هزار مترمربع با اعتبار هشت میلیارد ریال افتتاح شد.

علاوه براین عملیات اجرایی یک واحد پرواربندی گوساله در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار با ظرفیت تولید ۷۵۰ تن گوشت قرمز در سال، سرمایه گذاری ۱۹۴ میلیارد ریال و ۲۵ نفر اشتغال زایی آغاز شد.

در صورت بهره برداری از این واحد واحد پرواربندی گوساله ۱۰ درصد گوشت قرمز و پروتئین مورد نیاز استان بوشهر را تامین می‌کند.

 

کد N1823430

وبگردی