آفتاب

افتتاح هتلی فناورانه توسط شرکت نیسان

افتتاح هتلی فناورانه توسط شرکت نیسان

همشهری آنلاین: ژاپن درحال حاضر از پیشرفته‌ترین فناوری‌های خانگی و فردی جهان برخوردار است و شرکت نیسان به تازگی تعداد این فناوری‌ها را افزایش داده‌است.

براساس گزارش CNN، شركت نيسان، پس از آنكه در سال 2016 با رونمايي از صندلي‌هاي خود‌راني كه مي‌توانستند با كمك حسگر و دوربين در كنار يكديگر حركت كنند شگفتي همگان را برانگيخت، اكنون اجسام روزانه و مهمان‌نوازي سنتي ژاپني را هدف پروژه جديد خود قرار داده‌است.

با الهام از فناوري پارك خودكار خودروي ليف نيسان، هتل-مهمان‌پذير ProPILOT Park به فناوري‌هاي خودكار زيادي مجهز شده‌است. اين هتل قرار نيست هتلي دائمي باشد و در واقع تنها براي يك شب، در 24 مارس 2018 افتتاح خواهد شد و طي اين يك شب برندگان رقابتي آنلاين كه از طريق شبكه‌هاي مجازي برگزار مي‌شود مي‌توانند در اين هتل اقامت داشته و فناوري‌هاي مختلف آن را تجربه كنند.

  • دمپايي‌هاي خود جفت شونده

اقامت در مهمان‌پذير سنتي ژاپني‌ها تجربه‌اي ويژه‌است. اين مهمان‌پذيرها خانه‌هاي سنتي چوبي ژاپني هستند كه ميزبانان آن كيمونو به تن دارند، فضاي خارجي آنها با باغ‌هاي سنگي تزئين شده‌است و تشك‌هاي تاتامي در اتاق‌هاي آنها ديده مي‌شود و معمولا در اين خانه‌هاي سنتي خبري ازتوالت‌هاي هوشمند، روبات‌ها يا حسگرها نيست.

اما مهمان‌پذير ProPILOT Park كه در شهر هاكن در جنوب غرب توكيو واقع شده،‌ بيش از چند فناوري هوشمند دارد. دمپايي‌ها و مبلمان اين مهمان‌پذير كاملا خودكار بوده و به صورت كاملا مستقل به اطراف حركت مي‌كنند.

در آغاز ورود مهمانان، مجموعه‌اي از دمپايي‌ها به سمت در ورودي حركت مي‌كنند، در اين مهمان‌پذيرها مهمان بايد به نشانه احترام كفش‌هاي خود را خارج كرده و اين دمپايي‌ها را به پا كند. همچنين مبلمان اين مهمان‌پذير،‌تشك‌هاي كوچك و تجهيزات هتل به صورت خودكار جا‌به‌جا مي‌شوند.

حركت اين اجسام شايد در نگاه اول جادويي به نظر بيايد،‌اما فناوري پارك خودكار نيسان است كه آنها را به حركت در مي‌آورد. به گفته نيسان،‌اين فناوري در خودروها به پردازشگرهاي قوي، دوربين‌هاي قدرتمند با توانايي تصويربرداري در زمان حقيقي نياز دارد و پس از ارزيابي تمامي اطلاعات گرد‌آوري شده توسط اين تجهيزات سيستم مي‌تواند خودرو را در نهايت ايمني و با كنترل ترمز و دنده پارك كند.

گنجاندن اين فناوري درون دمپايي و مبلمان كار بسيار ساده‌تري است. هريك از اين وسايل به يك كليد آغاز و خانه مجهزند كه با فشردن آن فعال مي‌شوند. همچنين فضايي كه محدوده حركت اين اجسام است،‌به دوربين‌هايي مجهز است كه فضاي حركت اجسام را بررسي كرده و اطلاعات آن را به سيستم حركت دهنده اصلي منتقل مي‌كند.

دمپايي‌ها به دو چرخ كوچك مجهزند كه تنها در زمان حركت خودكار ديده مي‌شوند و زماني كه فرد آنها را به پا مي‌كند، كاملا ناپديد مي‌شوند.

کد N1823083

وبگردی