آفتاب

از استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی نگرانیم

از استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی نگرانیم

وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، نگرانی عمیق خود را نسبت به گزارش‌های منتشر شده درباره حملات شیمیایی سوریه ابراز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «هدر ناوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر روز گذشته –دوشنبه- با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس و تکرار نشده که آمریکا به شدت نسبت به گزارش‌های منتشر شده درباره استفاده نظام سوریه از گاز کلر علیه افراد بی‌گناه در استان ادلب نگران است.

نائورت در این بیانیه خواستار تشدید فشارها علیه «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و حامیان وی برای توقف این حملات شده است.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه با انتشار گزارشی مدعی شده است که پس از حملات هوایی نظام سوریه علیه شهر «سراقب» در استان ادلب در شمال غرب سوریه موارد بسیاری از خفگی ثبت شده است.

در این بیانیه آمده است که این ششمین حمله از این نوع طی ۳۰ روز اخیر است که در سوریه به ثبت رسیده است.

از زمان آغاز جنگ سوریه تاکنون سازمان ملل بارها حکومت سوریه را به استفاده از گاز کلر و گاز سارین علیه افراد غیرنظامی متهم کرده است.

پیشتر «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با ادعای این‌که دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه علیه شهروندان خود از گاز کلر استفاده می‌کند، گفت که استفاده از این تسلیحات شیمیایی باید در سریع‌ترین زمان ممکن متوقف شود.

 وی همچنین مدعی شد که آمریکا شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد دولت سوریه علیه شهروندان این کشور از گاز کلر استفاده کرده است.

 

کد N1822982

وبگردی